رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیش از یک میلیون و ۸۸۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی با مجوز بهداشتی دامپزشکی به شهرستان خوشاب وارد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد- محمود ترخاصی گفت: تا پایان آذر ماه امسال یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۵۳۹ قطعه جوجه یکروز گوشتی با مجوز بهداشتی دامپزشکی وارد فارم‌های پرورش طیور صنعتی شهرستان خوشاب شده است.

او گفت: این جوجه ریزی در مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۲ هزار ۵۵۰ قطعه بوده است، که امسال بیش ۴۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: شهرستان خوشاب دارای ۲۶ واحد فعال طیور صنعتی است که با قدرت جوجه ریزی ۶۳۰ هزار قطعه در هر دوره می‌باشد.

محمود ترخاصی گفت: در حال حاضر با توجه به پایش‌های صورت گرفته موردی از بیماری آنگارا و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحد‌های طیور صنعتی این شهرستان مشاهده نگردیده است.

او گفت: لازم است پرورش دهنده کنندگان طیور صنعتی در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های ویروسی مانند آنگارا و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اسرع وقت نسبت به فعالسازی حوضچه‌های ضدعفونی ورودی فارم و سالن‌ها اقدام کنند.

ترخاصی در ادامه گفت: ورود و خروج کلیه افراد و وسایل نقلیه مانند خودرو‌های حامل نهاده‌ها کنترل و پس از ضدعفونی اجازه ورود به فارم و سالن را پیدا نماید.

رئیس دامپزشکی شهرستان گفت: هرگونه تلفات طی دوره و ناشی از بیماری‌ها بصورت بهداشتی دفن گردد. واکسیناسیون گله‌های طیور طبق الگوی پیشنهادی سازمان دامپزشکی پیگیری و انجام گردد.

او گفت: عقیم سازی کود‌های حاصله تحت نظارت مسئول فنی بهداشتی صورت پذیرد.

انتهای پیام//ع. ظ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.