سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

کمیته سلامت روان دوران پسا کرونا در اصفهان تشکیل شود

استاندار اصفهان گفت: بدنبال عوارض شدید بیماری کووید-۱۹ در جامعه، تشکیل کمیته سلامت روان دوران پسا کرونا در استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- سید رضا مرتضوی دیشب در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان گفت: با توجه به آسیب‌هایی که به سلامت روان افراد درگیر کرونا اعم از بیماران، خانواده‌ها، عامه جامعه و کادر پزشکی وارد شده لازم است این موضوع در کمیته تخصصی با حضور متخصصان مورد بررسی قرار بگیرد و از طریق رسانه‌ها افکار عمومی را در این عرصه آموزش دهیم.

با توجه به اهمیت موضوع، نامه‌ای در این زمینه خطاب به وزارت بهداشت و رییس جمهور تنظیم و مشکلات، پیش‌بینی‌ها و پیشنهادات برای کاهش آسیب زندگی پسا کرونا تنظیم و ارسال شود تا حساسیت و اهمیت موضوع طرح و نگاه جامع و ملی به رفع مشکل شود.

مرتضوی گفت: نباید تلاش‌های دو سال اخیر در عرصه مدیریت کرونا و رسیدن به نقطه امن و وضعیت آبی را بخاطر سهل انگاری‌ها و سبک شمردن‌ها به خطر انداخت.

وجود آمار ۷۰ درصدی از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ساعت‌های پیک مسافر در اتوبوس‌ها و قطار شهری و ۴۳ درصد نزدن ماسک در حمل و نقل عمومی قابل قبول نیست و برای رفع این مشکل نیاز به بازرسی بیشتر از حمل و نقل‌های عمومی است.

استاندار اصفهان می‌گوید باید برای پزشکی که یک سال تمام خود را در معرض خطر و وقف سلامتی مردم کرده با پزشکی که یک سال در مطب را به روی بیماران بسته و از پذیرش آن‌ها سرباز زده است تمایز قائل شد و با حمایت و قدردانی از آن‌ها از عوارض زندگی پسا کرونا در کادر پزشکی پیشگیری کرد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.