سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تورم افسار گسیخته در آمریکا و کاهش قدرت خرید مردم

میزان تورم در ایالات متحده به بالاترین میزان از سال ۱۹۸۲ رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در آمریکا بهای کالا‌ها با سرعت بی سابقه‌ای در چهل سال اخیر در حال افزایش است. در ماه دسامبر تورم سالانه این کشور به هفت درصد رسید که بالاترین میزان از سال ۱۹۸۲ محسوب می شود. 

بر این اساس، میزان تورم در آمریکا ممکن است حتی بیش از این نیز افزایش یابد. قیمت همه کالا‌ها از مواد غذایی گرفته تا خودرو به شدت افزایش یافته است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا با وجود اینکه چندین ماه مدعی شده بود تورم این کشور موقتی است در جلسه استماع نامزدی برای دومین دور ریاست بانک مرکزی آمریکا گفت: بانک مرکزی (فدرال رزرو) هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد تا تورم را مهار کند.

با گسترش تورم در آمریکا و همزمانی آن با شدت یافتن همه گیری کرونا در این کشور، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است که می تواند خطر یک رکود اقتصادی را برای ایالات متحده به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۴ دی ۱۴۰۰
یک پیکان را اگر ببری همین آمریکا 20 هزار دلار بهت میدن که از آمریکا خارجش کنی.فعلا که خودمان بدبخت تر از مردم آمریکا هستیم.زندگی مردم ایران هم وابسته به پول همین آمریکاست
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
منظورش از افسار گسیخته اینه که قیمت پراید ظرف ده سال سی برابر بشه ؟
شاهرخ
۰۹:۰۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
انچنان میگه افسار گسیخته که جیگرم کباب میشه. عزیزم این اخبار رو با این ولوم در بین اخبار ایران پخش نکنید بیشتر از این که آبروی طرف بره آبروی خودتون میره.