سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات دبیر فدراسیون تنیس درباره اجاره زمین اختصاصی برای تیم ملی

دبیر فدراسیون تنیس گفت: در حال مذاکره با شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی برای اجاره مجموعه تنیس انقلاب هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان -  تیم ملی تنیس مردان ایران امسال با ترکیبی از تنیسورهای جوان موفق شد در مسابقات گروه چهارم دیویس کاپ بحرین  با اقتدار  به گروه سوم  صعود کند . با تغییر ساختار مسابقات دیویس کاپ، گروه های اول و دوم جهانی و گروه سوم و چهارم قاره ای محسوب می شوند. با این شرایط تیم ملی تنیس باید با یک برنامه کامل خود را برای صعود به گروه دوم آماده کند، اما نداشتن زمین تنیس اختصاصی مشکل بزرگ تیم ملی است. در سال های نه چندان دور مدیریت مجموعه تنیس انقلاب، آزادی، شیرودی و استقلال در اختیار فدراسیون بود، اما شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این مجموعه های تنیس را به بخش خصوصی اجاره داد و این اتفاق باعث شد که تیم‌ ملی تنیس برای برگزاری تمریناتش دچار مشکل شود.

نباید اجاره مجموعه های تنیس برای فدراسیون و بخش خصوصی یکسان باشد

فرزین ضیا آذری، دبیر فدراسیون تنیس در خصوص واگذاری یکی از زمین های تنیس ورزشگاه های انقلاب، آزادی گفت: فدراسیون تنیس جلساتی را با شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی برگزار کرده است و این شرکت مشغول بررسی واگذاری یکی از مجموعه های تنیس به فدراسیون است و فکر می‌کنم تا یک ماه آینده تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد. هدف او فدراسیون تنیس از گرفتن این زمین‌ها، قهرمانی است و اگر بتوانیم از این زمین‌ها درآمدزایی داشته باشیم حتما این کار را نیز انجام خواهیم داد. مبلغ اجاره این زمین‌ها به فدراسیون و بخش خصوصی نمی تواند یکسان باشد چرا که اولویت نخست ما برگزاری تمرینات تیم ملی است و مطمئنا شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی باید این موضوع را در نظر بگیرد. 

به دنبال اجاره کردن مجموعه تنیس انقلاب هستیم

او درباره این که کدام مجموعه تنیس به فدراسیون اجاره داده خواهد شد، عنوان کرد: زمانی مجموعه‌های تنیس آزادی، استقلال، شهید شیرودی و انقلاب در اختیار فدراسیون تنیس بود، اما در حال حاضر مجموعه تنیس استقلال و آزادی با بخش خصوصی قرارداد دارند و مجموعه تنیس شهید شیرودی نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران واگذار شده است. در این میان تنها قرارداد مجموعه تنیس انقلاب با بخش خصوصی در حال اتمام است و ما در حال مذاکره برای اجاره این مجموعه تنیس هستیم.

برای ساخت یک مجموعه تنیس به ۷۰۰۰ هزار متر زمین نیاز داریم

او در پاسخ به این سوال که در صورت واگذاری زمین برای ساخت یک مجموعه تنیس، فدراسیون چقدر برای این کار توان دارد، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند زمین‌های در مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون‌های ورزشی برای ساخت مجموعه ورزشی قرار دهد، اما برای ساخت یک زمین تنیس به ۹۰۰ متر زمین نیاز است و ما باید حداقل ۷ زمین در یک مجموعه تنیس داشته باشیم و با این وجود به ۷۰۰۰ هزار متر زمین نیاز است. اگر یک مجموعه تنیس برای تیم ملی در اختیار فدراسیون تنیس قرار داده شود، مطمئنا فدراسیون جهانی برای ما مزایایی در نظر خواهند گرفت، اما تا زمانی که این ساختار وجود نداشته باشد فدراسیون جهانی امکانات و میزبانی تعدادی از مسابقات را به ما نخواهد داد. صحبت‌هایی شنیده می‌شود که مجموعه تنیس انقلاب به چهار بخش تقسیم شود و یک زمین به فدراسیون و سایر زمین‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی این موضوع تبدیل به مشکل بزرگی برای ما خواهد شد و این تصمیم بسیار خطرناکی است.

فدراسیون تنیس ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی دارد

دبیر فدراسیون تنیس در خصوص بدهی مالیاتی فدراسیون گفت: قاعدتا بدهی مالیاتی به فدراسیون تنیس تعلق نمی گیرد، اما ما باید اظهار نامه‌های مالیاتی را پر می‌کردیم تا معاف از پرداخت مالیات شویم، اما در ۶ سال گذشته این اظهار نامه‌ها به اداره مالیات ارسال نشده بود و ما مشمول پرداخت مالیات شدیم. فدراسیون تنیس نزدیک به ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی دارد و تاکنون ۵۰۰ میلیون از این بدهی پرداخت شده است و دیروز نیز قسط دوم پرداخت شد. ما درخواستی برای لغو پرداخت جرائم مالیاتی به اداره مالیات داده ایم و باید منتظر بمانیم آیا با این درخواست موافق خواهد شد یا خیر. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.