سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم صهیونیستی ۳۹۰ فلسطینی را به اتهام تولید محتوا در فضای مجازی بازداشت کرده است

نشریه میدل ایست مانیتور در گزارش جدیدی به بررسی ابعاد گوناگون حذف محتوا و سرکوب فلسطینیان در فضای مجازی پرداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان – مرکز مطالعات فلسطینی گزارش داد که مقامات اشغالگر صهیونیست در سال گذشته میلادی ۳۹۰ فلسطینی را به اتهام آنچه «تحریک خشونت» در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌اند، دستگیر کرده اند.

به گزارش نشریه میدل ایست مانیتور، سخنگوی رسانه‌ای مرکز مطالعات فلسطینی اعلام کرده است که سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش قابل توجهی در کمپین‌های دستگیری صهیونیست‌ها بوده است که عمدتا فلسطینیان را به اتهامات مرتبط با محتوای رسانه‌های اجتماعی هدف قرار داده اند.

«ریاض الاشغر» محقق فلسطینی و رئیس بخش رسانه‌ای مرکز مطالعات امور اُسرا در این خصوص گفت: «دستگیری‌های معمول رژیم صهیونیستی به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یک سیاست تنبیهی است که دولت اشغالگر به عنوان عامل بازدارنده  استفاده می‌کند.  صهیونیست‌ها مردم را حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز تعقیب می‌کند.»

در این میان می‌توان به پرونده عمر الهشلمون ۱۷ ساله اشاره کرد که به دلیل انتشار پستی در فیسبوک دستگیر شد. او در صفحه فیسبوک شخصی خود در یادداشتی نوشته بود: «مطمئن نیستم زمان زیادی را در این دنیا زنده بمانم، اما امیدوارم همه از من خاطره خوبی داشته باشند که تا ابد باقی بماند».

تنها دقایقی پس از انتشار این بیانیه، پدر عمر تماسی از ماموران صهیونیست دریافت کرد و به او گفته شد وی مورد بازجویی قرار خواهد گرفت. کمی بعدتر، عمر به ظن اینکه مرتکب عمل استشهادی نشود، تحت شکنجه، خشونت و فشار روانی قرار گرفت.

ایجاد واحد آنلاین برای تعقیب فلسطینیان در فضای مجازی

محقق فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی واحد آنلاینی ایجاد کرده است که پست‌های فلسطینیان در شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند. از دید آن‌ها، تصاویر و اخبار حملات علیه فلسطینیان به عنوان انتقاد از اشغالگری تلقی می‌شود.

افزایش افرادی که به چنین دلایلی دستگیر می‌شوند نگرانی‌های سازمان‌های مدافع حقوق فلسطینیان در مورد آزادی بیان را برانگیخته است. در برخی کشورها، حتی انتقاد موجه از رژیم صهیونیستی و عنوان کردن اشغال فلسطین «یهودی‌ستیزی» تلقی شده و افراد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

ماه اکتبر امسال، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که فیسبوک محتوای فلسطینی را در جریان حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه سرکوب می‌کند. این سازمان گزارش داد که فیسبوک محتوای تولید شده توسط فلسطینیان و هواداران آن‌ها را حذف و «سرکوب» می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.