وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با هیئت فلسطینی جنبش فتح، اعلام کرد دو کشور با اشغالگری و تجاوزگری مداوم رژیم صهیونیستی روبرو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - فیصل المقداد با جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش آزدیبخش فلسطین (فتح) و هیات همراه وی دیدار و پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را دریافت کرد.

به گزارش سانا، المقداد بر ایستادگی سوریه در کنار ملت فلسطین تا بازپس گیری حقوق قانونی آنان از جمله ایجاد دولت مستقل در سرزمین فلسطین تاکید و به اهمیت اتحاد گروه‌های فلسطینی و گفتگو بین آن‌ها در راستای منافع فلسطینیان اشاره کرد.

دبیرکمیته مرکزی فتح نیز خواستار رفع تحریم‌های یک جانبه اجباری اعمال شده علیه ملت سوریه شد.

پیشتر احمد حلس، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، در خصوص جزئیات این سفر و نامه محمود عباس تصریح کرده بود این نامه شامل تاکید بر عمق روابط میان برادران فلسطینی و سوری و تمایل مقامات فلسطین برای تقویت پیوند‌های برادرانه با جمهوری عربی سوریه است.

این دیدار مورد توجه مقامات رسمی سوریه، ملت فلسطین و شهروندان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های سوریه و جناح‌های مختلف فلسطینی قرار گرفته است.

این هیئت ضمن شرکت در جشن‌هایی که به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز تشکیل جنبش فتح در دمشق برگزار خواهد شد، با نمایندگان گروه‌های سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش جهاد اسلامی درباره نتایج نشست آینده شورای مرکزی گفتگو خواهد کرد. این دیدار‌ها پیش از نشست شورای مرکزی جنبش فتح که قرار است از ۲۰ تا ۲۳ ماه ژانویه برگزارشود، صورت می‌گیرد.

هیئتی از جنبش فتح در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ به صورت غیر منتظره به دمشق سفر کرد که هدف اصلی از این سفر دیدار با سران گروه‌های مردمی، دمکراتیک، فرماندهی کل، الصاعقه و جهاد اسلامی اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار