سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۹۰ درصدی زمین‌خواری در اراضی ملی دولتی استان اردبیل

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زمین‌خواری در اراضی ملی و دولتی این استان تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - مهدی نوظهور، فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل وظیفه حفاظت و صیانت از اراضی ملی و دولتی در داخل شهرها و روستاها را برعهده دارد.

او از شناسایی ۶۹۲ هکتار اراضی تصرف شده ملی در استان خبر داد و گفت: ۳۰۷ هکتار از این اراضی خلع ید شده و ۳۸۵ هکتار اراضی تصرف شده در مراجع قضایی در حال بررسی است.

نوظهور گفت: امیدواریم با همکاری قضات هرچه سریعتر این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و احکام لازم برای متصرفان غیرقانونی صادر شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۷۳ هکتار زمین ملی به ارزش یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان احکام رفع تصرف صادر شده است.

نوظهور گفت: در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است که یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر کمک کرده تا جلوی این اقدامات گرفته شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در سال های آینده آمار زمین خواری در این استان به صفر برسد و شهروندان باید مراقبت افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا گرفتار خرید و فروش زمین‌های دولتی نشوند.

نوظهور ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: در قانون برای متخلفان مجازات یک ماه تا یک سال حبس پیش‌بینی شده و هیچ مرجع حقیقی و حقوقی حق خرید و فروش اراضی ملی مگر با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را ندارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.