سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی در استان قزوین

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی زراعی و باغی در استان با بیش از ۸۰ هکتار مساحت جلوگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - پرویز عبدی گفت: امسال در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی جلوگیری شد.

 در راستای اجرای این قانون، نیروهای یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی با مشاهده تغییر کاربری در حال انجام در زمین های زراعی و باغی، نسبت به تخریب و قلع و قمع بناهای احداثی از جمله دیوارکشی، فنس کشی و نصب اتاقک اقدام می کنند.

 با قلع و قمع بناهای تخریب شده که به قصد تغییر کاربری غیرمجاز انجام شده بود، ۸۲.۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به وضعیت سابق بازگشت.

در برخی مواقع نیز که تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی انجام شده و تخریب و قلع و قمع آنها از سوی یگان حفاظت ممکن نیست، مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود و پس از صدور رای نسبت به قلع و قمع و تخریب بناها اقدام می شود.

هرگونه خرد و قطعه قطعه کردن زمین ها، ساخت اتاقک یا نصب کانکس، دیوارکشی، فنس کشی و ریختن مصالح در اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز محسوب می شود و مطابق با قانون با افراد متخلف برخورد و سازه های احداثی قلع و قمع و اراضی مربوطه باید به حالت سابق بازگردند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.