سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی:

هر ماه ۲۸ میلیارد تومان دارو و تجهیزات مصرفی برای بیماران کرونایی مصرف می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر ماه ۲۸ میلیارد تومان دارو و تجهیزات مصرفی در پیک کرونا برای ارائه خدمات دارویی و درمانی به بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه به صورت متمرکز تامین و هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با وجود مشکلات دانشگاه در تامین مالی، ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز تهیه و در اختیار بیمارستان‌های این استان قرار گرفت.

با توجه به نیاز بیمارستان‌ها تعداد قابل توجهی تخت ICU، دستگاه مانیتورینگ، سی تی اسکن و دیگر تجهیزات مورد نیاز هم به موقع تهیه و در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

میزان مصرف برخی از دارو‌ها در ایام کرونا بسیار بالا بود و تدارک دارو‌های کرونا از قبیل رمدسیویر، ضد قارچ و کورتون و ... کار بسیار مشکلی بود که با تلاش مدیران و همراهی همکاران سازمان غذا و دارو به موقع تامین و به مصرف بیماران رسید.

هر بیمار کرونایی در زمان بستری بطور میانگین چهار میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند در صورتی که هیچ‌گونه تعرفه‌ای برای این مبلغ تعریف نشده و این امر بار مالی زیادی به معاونت غذا و دارو تحمیل کرده است.

در زمان کرونا بیشترین هزینه مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است بطوریکه اکنون فقط در زمینه تامین ملزومات حفاظت فردی از قبیل ماسک، لباس حفاظت فردی و ... برای کادر بهداشت و درمان، ۵۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.