سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت سیزدهم

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاکید فراوان رئیس جمهور مبنی بر ایجاد اشتغال در کرمانشاه، گفت : ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت سیزدهم برای استان کرمانشاه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان زیرساختی توسعه در استان از جمله راه آهن، فرودگاه بین المللی، مرز‌های رسمی، بزرگراه راه کربلا از تهران تا مرز و دیگر زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل، شهرک صنعتی، برق، آب، گاز و مخابرات گفت : تبدیل کرمانشاه به قطب توسعه غرب کشور یکی از مهمترین برنامه‌هایم است.

فرصت‌های فراوان توسعه مانند وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری مناسب، ظرفیت فراوان گردشگری و خدمات شهری و صنایع در استان وجود دارد به پشتوانه این همه ظرفیت، اعلام می‌کنم مسیر سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باز خواهد بود و هر مانعی در این مسیر باشد بدون تعارف باید برطرف شود.

یکی از مهمترین اقدام‌ها برای توسعه استان رفع موانع سرمایه گذاری است باید شرایطی فراهم کنیم که سرمایه گذاران به کرمانشاه بیایند، زیرا با سرمایه گذاری، اشتغال و توسعه بوجود می‌آید لذا هر کسی مانع سرمایه گذاری در استان شود در دل مردم جای ندارد.

مهمترین سرمایه مسئولان اعتماد مردم است جلب اعتماد عمومی اولین راهبردم برای توسعه استان است.

حفظ وحدت خواسته مقام معظم رهبری است باید وحدت بین همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها را نیز داشته باشیم و به موضوعات حاشیه نپردازیم، انتقاد سازنده داشته باشیم، اما حاشیه ایجاد نکنیم، زیرا استان را از مسیر توسعه دور کرده و عقب می‌اندازد.

مدیران باید انقلابی، متدین، مجرب و جوان؛ (اعم از مرد و زن) پر تلاش در مسند کار‌ها و امور اجرایی قرار گیرند تا با تعامل بیشتر با یکدیگر کار‌ها را پیش ببریم.

داشتن دیدگاه و نگاه عدالت محور به موضوعات، اقشار و سطوح مختلف جامعه از دیگر راهبرد‌ها است با برادری، رفاقت، صمیمیت، شایسته سالاری و همکاری متقابل بین مسئولان محلی و ملی باید موانع پیش روی توسعه استان را شناسایی و رفع کنیم.

از مدیران و مسئولان استان درخواست می شود تمام اعتبارات عمرانی باقی مانده را تا پایان سال جذب کنند اگر نتوانیم اعتبارات را جذب کنیم نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

مهمترین برنامه کاری در استان کرمانشاه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است باید تلاش کنیم درآمد سرانه مردم افزایش یابد و آمار شاخص فلاکت استان تغییر کند.

توجه به ارتقای صنعت گردشگری، ساماندهی وضعیت مبادلات مرزی، توسعه کشاورزی و دامپروری و پروژه‌های نفت و گاز در استان از اولویت‌های کاری است.

توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای برای کاهش نرخ بیکاری یک برنامه ویژه است بسیاری از جوانان استان مدرک دانشگاهی دارند، ولی منتظر کار اداری و پشت میزنشینی هستند که باید این رویه با گسترش برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای تغییر کند.

توانمندسازی نیروی‌های محلی در مشارکت و پیشرفت، توجه به امر ورزش و مشارکت دادن زنان که ۵۰ درصد جمعیت استان هستند، از جمله دیگر موارد است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.