سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت ۲ هزار اصله نهال بلوط و بادام در سرفاریاب

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام گفت: ۶ هکتار از مراتع روستای عزیزی سرفاریاب به همت طبیعت دوستان احیا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - شیروان عبدل نسب سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام گفت: به منظور ارتقای وضعیت پوشش گیاهی منطقه، در قالب اجرای طرح پویش سبز هر ایرانی یک درخت، حدود ‌۶ هکتار از تپه های قرق شده روستای عزیزی بخش سرفاریاب احیا شد.

او گفت: در این طرح یک روزه ۱۲۰ تن از نهادهای مردمی، و ادارات مختلف از جمله بخشداری و دهیاری ها، هلال احمر، شبکه بهداشت، نیروهای نظامی و انتظامی، حوزه مقاومت، شورا و شهرداری سرفاریاب، جهاد کشاورزی، آموزش و پروش و گروه کوهنوردی ۲ هزار اصله نهال بلوط و مقداری بذر بادام کشت کردند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام گفت: یکی از مهمترین مزایای توسعه جنگل‌ها و صیانت از آن، حفظ منابع آب و خاک است که کاشت نهال درختان گوناگون و بذر انواع گونه سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه نقش بسیار مهمی در این امر دارد.

او گفت: از دیگر اهداف این طرح جلوگیری و کاهش فرسایش خاک و اهمیت دادن به این سرمایه با ارزش ملی است.

عبدل نسب گفت: تلاش می شود در طول سال به مناسبت‌های مختلف برنامه‌ احیا جنگل و مرتع با مشارکت مردم و طبیعت دوستان اجرا شود.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.