سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوروکراسی‌های صدور پروانه شهروندان را وادار به تخلف می‌کند

شهردار قم با اشاره به وجود ۱۱ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: بوروکراسی‌های صدور پروانه به اندازه‌ای قوی و زیاد است که عملا شهروندان را وادار به تخلف می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم امروز در بیست‌وسومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، گفت: اگر از مردم سوالی درخصوص ساخت و ساز شود آن‌ها دو دستگاه شهرداری و سازمان نظام مهندسی را مطرح می‌کنند و هم اکنون نظر مردم از این دو نهاد در مسئله ساختمان سای مثبت نیست.

او گفت: صدور پروانه ساختمانی از مباحث و مسائل مهمی است که سبب نارضایتی شهروندان می‌شود در این زمینه نمی‌توان از عملکرد شهرداری و نظام مهندسی دفاع کرد.

شهردار قم گفت: شهرداری قم به دنبال صدور پروانه در اسرع وقت است، اما بدلیل بروکراسی‌های زیاد در این زمینه صدور پروانه مدت‌ها به طول می‌کشد و سرمایه‌های مردم دچار خسارت شود.

سقائیان نژاد گفت: علت مخالفت شهرداری با مجریان ذی طلاح جلوگیری از ادامه بروکراسی‌های آزار دهنده است، در مساله مجریان ذی صلاح متاسفانه این افراد در میدان حضور ندارند و صرفا نامی از آن‌ها مطرح می‌شود و اگر این افراد واقعا در کف میدان باشند شهرداری از این مساله حمایت می‌کند.

شهردار قم گفت: یکی از واقعیت‌های تلخ این است که برخی از مهندسان یک کیسه از مهر سایر مهندسان را نزد خود دارند و بدون اینکه مهندس ذی‌صلاح در یک پروژه عمرانی حضور داشته باشد، مهر آن در زیر کاغذ نظارت ثبت می‌شود.

سقائیان نژاد گفت: در خصوص تعرفه‌های ساختمانی باید رویکردی در نظام مهندسی و شهرداری در پیش گرفته شود تا هزینه‌های بیشتری به شهروندان تحمیل نشود. سالانه افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در بحث نظارت و کنترل ساختمان هزینه می‌شود، اما به دلیل مشکلات ساختاری در این زمینه هنوز کنترل درست و قابل قبولی وجود ندارد.

او با اشاره به وجود ۱۱ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: بروکراسی‌های صدور پروانه به اندازه‌ای قوی و زیاد است که عملا شهروندان را وادار به تخلف می‌کند.

شهردار قم با اشاره به طرح نهضت تولید مسکن،گفت: اگر در الحاق اراضی و احداث مسکن در طرح جدید ملاحظات کنونی شهرداری رعایت نشود، مشکلات کنونی شهرک پردیسان تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.