سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزیابی فنی افزون بر ۲۷ هزار وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ارزیابی فنی ۲۷ هزار و ۴۷۷ دستگاه وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای این استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، تیمورباقری  گفت: از مجموع ۲۷ هزار و ۴۷۷ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای بار و مسافر در این مدت به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۲۱ هزار و ۹۷۳ وسیله نقلیه موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و پنج هزار و ۵۰۴ وسیله نقلیه موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان می گوید: در این مراکز تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

او گفت: در مراکز معاینات فنی وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او  با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای گفت: چهار مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل در شهرستان‌های زاهدان (دومرکز)، زابل و خاش به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند و با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، دو مرکز معاینه فنی دیگر نیز در حال ساخت در شهرستان زاهدان و سراوان می‌باشد.

باقری گفت: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.