سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار:

طرح مجازات و تشویق اصناف و خبازان خاش اجرا می‌شود

فرماندار خاش گفت: برای اصناف و خبازی‌های قانونمند برنامه‌های تشویقی و حمایتی اعمال می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - فرماندار خاش در حاشیه نشست آرد و نان خاش گفت: با اصناف و نانوایی‌های متخلف تهدیدکننده سلامت که با رعایت نکردن کیفیت و ساعت پخت و تعطیلی‌های خودسرانه اسباب نارضایتی شهروندان را به وجود می‌آورند برخورد جدی شده و برای اصناف و خبازی‌های قانونمند برنامه‌های تشویقی و حمایتی اعمال می‌شود.

صاحب گل صالحی  گفت: نانوایی‌های خاش زیر ذره بین کارگروه آرد، نان و گندم قرار داشته و تقویت نظارت‌های محیطی بازدارنده از سطح خبازی‌ها، برخورد جدی با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم و انعکاس و اطلاع رسانی سریع و به موقع بازخورد‌ها به شهروندان با جدیت دنبال شود.

فرماندار خاش با تقدیر از اهتمام مجموعه عوامل متأثر در حوزه آرد و نان شهرستان، بر تشدید بازرسی از واحد‌های خبازی در خصوص کیفیت، کمیت نان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی گفت: نان قوت غالب مردم است و توجه به سلامت آن اهمیت خاصی دارد به همین منظور در راستای صیانت از حقوق مردم برنامه ریزی عملیاتی در زمینه سلامت و ارتقای کیفی نان با مشارکت همه دستگاه‌های متولی از مزرعه تا سفره انجام و ضمن اجرایی کردن آن نسبت به ارائه گزارش و اطلاع رسانی نتایج به شهروندان اقدام شود.

صالحی گفت: درصدد هستیم تا حد امکان وضعیت کیفی نان را از نظر شاخص‌های سلامت، ظاهری و شاخص‌های تغذیه‌ای و عرضه به موقع را ارتقا دهیم که در این راه وظایف دستگاه‌ها کاملا تعریف شده است.

وی گفت: خدمت شایسته به مردم، تسهیل امور و عدالت در دسترسی شهروندان به خدمات وظیفه مدیران است.

فرماندار خاش با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها گفت: به منظور رصد کیفیت و بهداشت نانوایی‌ها و احقاق حقوق مردم، نظارت مستمر کارشناسان بهداشتی و تقویت گشت‌های مشترک به صورت بازدارنده و تأثیرگذار در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: ارتقای کیفیت نان، قانونمندی در ساعت پخت و توزیع مطلوب، رعایت نظافت محیط کار، رعایت بهداشت فردی و وسایل و ابزار پخت نان، لباس کار مناسب در نانوایی‌ها امری ضروری است.

صالحی گفت: اهتمام جدی در تامین و توزیع عادلانه سهمیه آرد و نظارت، شناسایی، معرفی و برخورد با برخی افراد سودجو و متخلف در خروج غیرقانونی بخشی از آرد سهمیه‌ای و مدیریت و ساماندهی مکتوب خیازی‌های توزیع کننده نان برای برخی ادارات و ارگان‌های دولتی و تعیین میزان نان درنظر گرفته شده در کنار بازآموزی مجدد ضوابط و استاندارد‌های مرتبط با آرد و نان اعم ارتقای کیفی و کمی، مسائلی تغذیه‌ای و بهداشتی مورد توجه است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.