سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۳ درصد درآمد شهرداری تبریز محقق شد

شهردار تبریز گفت: تاکنون ۷۳ درصد از مجموع بودجه سالانه این مجموعه محقق شده که ۸۵۴ میلیارد تومان آن از محل عوارض پروانه ساخت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  عباس رنجبر شهردار تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، از ساده‌سازی فرمول محاسبه تعرفه عوارض محلی و فهرست بهای خدمات در تدوین تعرفه سال آینده خبر داد و گفت : در بحث درآمد‌های پایدار، زمانی ما عوارض یک درصد فروش از کارخانه‌ها می‌گرفتیم و شهرداری کارشناسانی در این خصوص داشت، اما الان چندین سال است که این مبلغ تحت عنوان ارزش‌افزوده تجمیع شده و دولت اطلاعات دقیق از میزان درآمد خود از این ناحیه ارائه نمی‌کند.

 پارسال دولت به تعهد پرداخت ۳ درصدی سهم شهرداری‌ها از درآمد ۱۲۰ هزارمیلیارد تومانی مالیات عمل نکرده است.

 شهرداری اگر از نظر نیروی انسانی هزینه جاری زیادی دارد، اما دستگاهی خدماتی است که خدماتی از قبیل تنظیف، آسفالت، فضای سبز ارائه می‌دهد.

 شهرداری به نوعی درآمد خود را به مردم باز می‌گرداند و باید درآمد شهرداری از سهم دولتی مشخص شود تا فشاری به مردم وارد نشود.

عوارض پروانه در خیابان زعفرانیه ۲۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع است، اما هر مترمربع آپارتمان در این محله بالغ بر۲۰ میلیون تومان است که این به معنی اخذ تنها یک درصد ارزش آن به عنوان عوارض است که با ادامه این روند درآمد‌های شهرداری کاهش می‌یابد.

 بافت‌های فرسوده شهر تبریز پروانه رایگان ارائه می‌دهیم.

این در حالی است که حتی هزینه تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی را هم بر عهده شهرداری گذاشته‌اند و می‌خواستند آب و فاضلاب را نیز بر عهده شهرداری‌ها بگذارند که در سال جاری مخالفت شد.

بودجه هزینه‌ای شهرداری تبریز عین درآمد‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارزش افزوده ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.