سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ همدان گفت: با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال تغییر رنگ بندی برخی از شهرستان‌ها تا هفته آینده زیاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-دکتر محمدمهدی مجذوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: هفته گذشته ۹ شهرستان تابعه استان همدان دارای وضعیت آبی کرونایی و کبودراهنگ زرد بود که از دوشنبه هفته گذشته کبودراهنگ نیز به رنگ آبی تغییر یافت.

او گفت: کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی سبب افزایش شمار بیماران بستری مشکوک شده است به گونه‌ای که از ۴۷ نفر به ۶۲ نفر افزایش یافته است و  تداوم این وضعیت احتمال زرد شدن رنگ بندی کرونایی را در استان افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: موضوع کرونا با وجود آبی شدن وضعیت استان در اولویت است با این وجود برخی ظرفیت‌ها و فعالیت‌های متاثر از کرونا دوباره فعال شدند و نخستین بار پس از ۲ سال تعطیلی، اولین پیوند کلیه در بیمارستان بهشتی شهر همدان صورت گرفت.

مجذوبی در ادامه گفت: هفته گذشته به صورت سرزده بازدید‌هایی از مراکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا صورت گرفت که با وجود مثبت بودن روند فعالیت آن‌ها، اما نسبت به رفع برخی از اشکلات موجود تذکر‌های لازم داده شد.

او گفت: یکی از مشکلات مراکز بهداشتی در زمینه پرونده الکترونیک، پایین بودن سرعت اینترنت و بروز اختلالاتی در زمان انجام کار بود که مقرر شد مراکز دارای مشکل مشخص شده و نسبت به پیگیری برای رفع مشکل آن‌ها اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: داده‌های آماری موید این است که سیر کاهش موارد مثبت کرونا ادامه دارد و شمار متوفیان کرونایی در یک هفته گذشته بین صفر و یک متغیر بوده است.

مجذوبی گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار دُز مربوط به مرحله نخست، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز مربوط به نوبت دوم و ۲۰۲ هزار دُز در نوبت سوم دریافت شده است.

او با بیان اینکه ۱۴ درصد جامعه هدف دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: در بین دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۲.۶ درصد نوبت اول، ۷۴،۶ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.