مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در هفته گذشته ۴۱واحددر استان به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- لیدا رفعتی گفت: ۷۷۰ واحد متخلف به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در یک هفته گذشته به مراجع قضایی معرفی و ۴۱ واحد نیز پلمب شد.

او گفت: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهارهزار و ۶۹۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۸۲ درصد این واحد‌ها بهداشت فردی رعایت می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان این رقم پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون افراد فعال در ۴ هزار و ۶۹۵ واحد به دست آمد که بیشترین میزان مربوط به فعالان در فرودگاه و دانشگاه‌ها با ۱۰۰ درصد است.

به گفته رفعتی کمترین میزان تزریق واکسن مربوط به متصدیان صنایع با ۶۴ درصد سپس فعالان در مراکز تفریحی و شهربازی با ۶۷ درصد است.

او گفت: بررسی‌های انجام شده در یک هفته گذشته نشان داد در ۶۷ درصد اماکن عمومی استان مراجعان از ماسک استفاده می‌کنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراجعان به استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی با ۳۰ درصد، مراکز تفریحی و شهربازی با ۵۰ درصد، پایانه‌های مسافربری برون شهری ۵۷ درصد و کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر نیرو با ۶۲ درصد است.

رفعتی گفت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی‌های صورت گرفته از چهارهزار و ۶۹۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان چهار هزار و ۱۱۰ واحد معادل ۸۸ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.