سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر دانش آموز، یک مهارت اجتماعی در فنوج

در راستای طرح «هر دانش آموز، یک مهارت اجتماعی» سه کارگاه سوزن دوزی، سکه دوزی و خیاطی برای توانمند سازی دانش آموزان در مدارس دخترانه فنوج راه اندازی شده است

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -در راستای طرح «هر دانش آموز، یک مهارت اجتماعی» سه کارگاه سوزن دوزی، سکه دوزی و خیاطی برای توانمند سازی دانش آموزان در مدارس دخترانه فنوج راه اندازی شده است که می‌تواند آینده شغلی دانش آموزان را بعد از فراغت ازتحصیل تضمین کند.

 تیمور مبارکی رئیس اداره آموزش و‌پرورش فنوج گفت: در راستای طرح «هر دانش آموز، یک مهارت اجتماعی» از ابتدای سال تحصیلی، با توجه به ظرفیت‌های هنری که درشهرستان فنوج وجود دارد، سه کارگاه سوزن دوزی، سکه دوزی، خیاطی برای توانمند سازی دانش آموزان در مدارس دخترانه راه اندازی شده است که میتواند کمک زیادی به شکوفا سازی استعداد‌های کند.

مبارکی گفت: دراین سه کارگاه ۱۲۰ نفر دانش آموز دختر در دوره متوسطه اول و‌دوم، مشغول به‌مهارت افزایی هستند و‌تاکنون بیش از ۴۰ گواهینامه از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای برای این دانش آموزان صادر شده است.

وی گفت:در راستای طرح مهار آموزی دانش آموزان، یک تفاهم نامه بین سازمان فنی حرفه‌ای استان و شهرستان نیکشهر به امضا رسید که در پایان دوره‌ها به دانش آموزان گواهینامه مهارت اعطا میشود، و دانش آموزان‌میتواند بعد از فراغت از تحصیل با داشتن این گواهینامه، تسهیلات ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

رئیس آموزش و‌پرورش فنوج گفت:سوزن‌دوزی سکه دوزی، از مهمترین هنر‌های زنان و‌دختران فنوج است که ارائه آموزش‌های اصولی میتوان این دو هنر رو به‌یک صنعت پرسود و البته اشتغالزا برای بانوان تبدیل کرد.

زهرا ابراهیمی مدیرکل حوزه زنان و‌خانواده، استانداری، هم گفت: برای توانمندسازی بانوان سیستان‌و‌بلوچستان، یک‌کار مشترک بین پارک علم و‌فناوری و حوزه بانوان و‌خانواده، در استانداری شکل گرفته است، که در راستای این کار مشترک، کمک میکنیم، بانوان براساس سلایق روز بازار، تولید محتوا داشته باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.