سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه :

پر مصرف‌ها کمتر از باقی مشترکین یارانه می‌گیرند

هرچه مصرف برق مشترکین پر مصرف افزایش یابد میزان بهره مندی آن‌ها از برق یارانه‌ای کمتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه -محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص افزایش قیمت برق مصرفی برای مشترکین پر مصرف گفت:مصوبه جدید ابلاغ شده در خصوص مشترکین پر مصرف از اول بهمن ماه آغاز و اجرایی می‌شود.

این طرح با هدف اصلاح مصرف مشترکین پر مصرف و حمایت از مشترکین با مصرف مناسب و در نهایت تامین برق پایدار برای همه مشترکین است.

این آیین نامه به تصویب هیات وزیران رسیده و هدف اصلی آن اصلاح مصرف برق در بخش خانگی است.

در این طرح به دنبال درآمدزایی نیستیم و حدود ۸۸ درصد از مشترکین برق که به صورت صحیح از برق استفاده می‌کنند، مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آن‌ها داده نمی‌شود.

اگر مشترکی در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهد و مصرف برق آن کمتر از الگو باشد، متناسب با کاهش مصرف مشمول دریافت یارانه می‌شود و علاوه بر آن تعرفه مشترکانی که مصرف آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد الگوی منطقه باشند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند هزینه برق مصرفی آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

هم اکنون الگوی مصرف برای مشترکین ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است و همچنین در خصوص حمایت از مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، برق مصرفی این گروه از مشترکین در صورت رعایت سقف ۵۰ درصدی رایگان محاسبه می‌شود.

در مناطق عادی، الگوی کم مصرفی از ۸٠ کیلو وات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت به ۱٠٠ کیلو وات ساعت در ماه‌های غیر گرم و از ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه به ۱۵٠ کیلو وات ساعت در ماه‌های گرم افزایش یافته است.

در قالب این مصوبه مشترکین پرمصرف نیز همچنان از یارانه بهره مند می‌شوند، اما هرچه مصرف آن‌ها افزایش یابد میزان بهره مندی آن‌ها از برق یارانه‌ای کمتر می‌شود.

برق مصرفی دی ماه مشترکین مشمول این مصوبه نخواهد شد.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.