سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحیدی:

تسریع در تأمین بسته های غذایی مناطق سیل زده هرمزگان/ امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده از سیل

وزیر کشور گفت: همه دستگاه های مسئول خدمات رسانی به سیل زدگان هرمزگان را اولویت خود قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان - احمد وحیدی گفت: همه دستگاه های مسئول تا پایان رفع مشکلا مردم مناطق سیل زده استان هرمزگان، همچنان با تسریع در اقدامات، خدمات رسانی به این مردم را به عنوان اولویت بسیار مهم انجام می دهند و بازدید از مناطق سیل زده به صورت مستمر باید توسط مدیران صورت گیرد.

 نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان بامداد امروز در استانداری هرمزگان برگزار شد. 

وزیر کشور بر لزوم تسریع در رفع مشکل راه های مواصلاتی آسیب دیده بر اثر سیل و برقراری تردد و همچنین رفع مشکل پل های آسیب دیده تاکید کرد .

به گفته این مسئول نوسازی، مرمت و بازسازی جاده ها و تأمین وسایل گرمایشی با توجه به سرمای هوا در این مناطق برای سیل زدگان مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور، تأمین و توزیع بیشتر بسته های غذایی و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و موکب ها در راستای پخت غذای گرم برای سیل زدگان را نیز مورد تاکید قرار داد.

به دستور وحیدی رفع مشکل آب هشت روستایی که به دلیل سیل دچار مشکل قطعی آب هستند نیز به سرعت انجام شود.

وزیر کشور گفت: امهال وام های کشاورزان خسارت دیده در سیل به مدت ۲ سال، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی بابت نهاده ها، اختصاص بذر رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کشت بعدی کشاورزان، تحویل نهال یارانه‌ای به کشاورزان و حفر چاه جدید بجای چاه های آسیب دیده که دارای پروانه بوده و به دلیل سیل پر شده اند، از مصوبات برای جبران خسارت های سیل در هرمزگان خواهد بود.

به گفته وحیدی تامین اعتبار این امر و همچنین تامین و انتقال تجهیزات برای لایروبی رودخانه ها و بازگشایی و راه ها، از طریق سازمان مدیریت بحران کشور صورت می گیرد.

در این نشست، پیشنهادات استاندار هرمزگان در خصوص اینکه کشاورزان دارای پروانه چاه، می توانند در کنار چاهی که بر اثر سیل آسیب دیده و پر شده، چاه جدیدی با کمترین فاصله حفر کنند، اختصاص نهال یارانه ای به کشاورزان جهت احداث باغات جدید و پرداخت تسهیلات توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده، جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی، تصویب شد.

 بیشترین خسارت‌های ناشی از سیل شرق هرمزگان در شهرستان‌های میناب و رودان بوده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
اقای وحیدی به فکر حقوق کارمندان وزارت کشور استان گلستان لطفاً باشید من استانداری‌ها دیگه خبر ندارم ولی استان گلستان حقوقهاش افتضاح هست من با مدرک فوق‌لیسانس با ده سال سابقه ۶ خرده میگیرم با دو تا بچه و ۵ تومن قسط مردن برای من واجب شده باین دستمزدها.
هادی
۱۰:۳۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام تسریع لازم نیست بایدتابحال انجام می شدخودتان راجایی آنهاقراردهیددرک میکنید...اگرمیزوصندلی ریاست قدرت اینستابگذارد...۱