مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بارندگی روز گذشته خساراتی به بخش‌های کشاورزی به ویژه در در بخش شمیل، تخت و قلعه قاضی وارد کرده است.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: با توجه به امکان سیلاب و آبگرفتگی در استان دوازده مکان مسقف در بندرعباس  برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شد ه است.

حسن زاده افزود: در سایر شهرستان‌ها هم مکان‌های مسقف از جمله سالن‌های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری و اقلام ضروری از جمله پتو، موکت و مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به این که دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع سیلاب در حال آماده باش هستند تا خسارات به زیرساخت ها، منازل و جاده‌ها وارد نشود، از در نظر گرفتن تجهیزات و ماشن آلات سنگین در همه  شهرستان ها برای بازگشایی مسیر‌ها در صورت وقوع سیل خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: بارندگی روز گذشته خساراتی به بخش‌های کشاورزی استان به ویژه در شهرستان بندرعباس در بخش شمیل، تخت و قلعه قاضی وارد کرده که میزان این خسارت در حال بررسی است.

حسن زاده گفت:همه مسیر‌های مسدود شده بر اثر وقع سیلاب و طغیان رودخانه ها نیز بازگشایی شده است و در حال حاضر فقط مسیر ارتباطی دهستان بیابان گرو به بخش مرکزی سیریک مسدود است و با فروکش کردن رودخانه راه ارتباطی این روستا بازگشایی می شود.

او گفت: ۱۲ تیر برق نیز براثر بارندگی سقوط کرده بود که جایگزین شدند و برق سی روستا در شهرستان‌های بندرعباس و بشاگرد نیز وصل شد .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  افزود:در برخی نقاط بندرعباس هم  آبگرفتگی سطحی رخ داده بود که سریعا برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدارهای هواشناسی و  افزایش فعالیت سامانه بارشی از امشب دراستان به مردم هشدار داد از تردد و سکونت در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.