سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکتب سلیمانی حرکت آفرین است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نام سردار سلیمانی رمز مقاومت است و مکتب این شهید حرکت آفرین و الهام آفرین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر-  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اولین یادواره شهدای تربیت بدنی شهیدان عبدالرسول قادریان و شهید احمد جلالی ریشهری در بوشهر گفت: نام سردار سلیمانی رمز مقاومت است و مکتب این شهید که برگرفته از مکتب محمدی، علوی و فاطمی است، حرکت آفرین و برای همه بشریت الهام آفرین است.

او گفت: ویژگی مکتب سردار سلیمانی فرامرزی بودن آن است و در کشور‌های پیرامونی ایران و حتی قلب آفریقا نام سلیمانی به عنوان رمز مقاومت معرفی شده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: ویژگی مهم مکتب شهید سلیمانی آن است که سخن از شخص در آن مطرح نیست و همواره ماندگار است.

حسینی بوشهری گفت: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب اسلام بود و دانش آموزان امروز ایران اسلامی باید شهید سلیمانی را بشناسند تا از این طریق حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا (ع) و الگو بودن مکتب رسول خدا را بشناسند.

او گفت: سران رژیم صهیونستی در مقطعی علیه ایران اسلامی رجزخوانی داشتند، ولی با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) به اشتباه خود اعتراف کردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن باید در انتظار انتقام سخت باشد، چون حمله به عین الاسد فقط یک سیلی بود.

حسینی بوشهری همچنین درباره وضعیت فرهنگیان گفت: دولت امروز هرچه برای فرهنگیان هزینه کند، کم است، چون فرهنگیان جزو سرمایه و منابع انسانی محسوب می‌‎شوند و ما مسئولان از رهگذر تعلیم و تربیت شما سخن می‌گوییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید معلم و بیش از ۴۰۰ دانش آموز شهید این استان گفت: ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از آرمان‌های امام و شهدا از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این مسیر حرکت می‌کنیم.

علی موحدی افزود: هر چند امکانات کمی در آموزش و پرورش داریم، اما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان را بر اساس تراز انقلاب اسلامی تربیت می‌کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

در این مراسم ، فرهنگیان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام را که برای خاکسپاری به استان بوشهر منتقل شده است، بر روی دستان خود تشییع  کردند و از خانواده شهیدان قادریان، جلالی ریشهری شهدای تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و شهیدان احمدی جوان و عید محمد رضایی از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.