سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران محور مکالمه تلفنی نخست‌وزیران رژیم صهیونیستی و انگلیس

بوریس جانسون و نفتالی بنت در مکالمه تلفنی اخیر خود بر سر مسائلی از جمله ایران و شیوع کرونا بحث کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در مکالمه‌ای تلفنی با «بوریس جانسون» همتای انگلیسی خود بر مسائلی از جمله مذاکرات کنونی در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران و همه‌گیری ویروس کرونا به بحث و تبادل نطر پرداخت.

بنابر اعلام این نشریه صهیونیستی «توافق هسته‌ای ایران، چندین موضوع منطقه‌ای در خاورمیانه و لزوم هماهنگی بین انگلیس و اسرائیل برای دستیابی به اهداف و منافع مشترک» محور‌های این مکالمه تلفنی بودند.

بوریس جانسون در این مکالمه تلفنی با ادعای آنکه از ایران می‌خواهد تا با حسن نیت در مذاکرات احیای برجام در وین حضور داشته باشد، گفت: «درهای دیپلماسی باز است، اما زمان برای حصول توافق رو به پایان است.»

این دو مقام همچنین درباره تلاش برای مهار ویروس کرونا و مقابله با سویه اُمیکرون این ویروس نیز رایزنی کردند.

بنت در حالی این مکالمه را انجام داد که به تازگی «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: «نخست‌وزیر، وزیر جنگ و من مخالف هیچ توافقی نیستیم. یک توافق خوب، چیز خوبی است. مذاکرات وین به جای خوبی نخواهد رسید، اما با طرف‌های توافق برای گرفتن نتیجه بهتر همکاری خواهیم کرد.»

در حال حاضر هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای کشورمان در وین، پایتخت اتریش در حال برگزاری است و «علی باقری کنی» هدایت تیم مذاکره کننده کشورمان را برعهده دارد.

پیش از شروع دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین مقامات کشورمان بار‌ها اعلام کرده بودند در این دور از مذاکرات به دنبال وقت‌کشی نیستند و در صورتی که آمریکا تحریم‌های علیه ایران را لغو کند تهران نیز به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
کلا نقل مجلسیم