سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۳۰ جایگاه سوخت در سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث ۳۰ جایگاه سوخت درون شهری و برون شهری مصوبه سفر رییس جمهور بوده که این مصوبه بایستی با جدیت پیگیری شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرسی خیابانی با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهر‌های استان بویژه شهر زاهدان، گفت: احداث ۳۰ جایگاه سوخت درون شهری و برون شهری مصوبه سفر ریس جمهور بوده که این مصوبه بایستی با جدیت پیگیری شود چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.

 حسین مدرسی خیابانی در نشست ویدئو کنفرانسی با شرکت سرمایه گذاری «آسیاناما» متقاضی سرمایه گذاری در اجرای طرح انتقال گاز طبیعی با مخزن گفت: با توجه به افزایش جمعیت و معطلی مردم در صف‌های طولانی بنزین، افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت بویژه در زاهدان و چابهار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از نقاط کشور از نظر تعداد جایگاه‌های سوخت چنین شرایطی وجود ندارد که مردم ساعت‌ها معطل بمانند گفت: مجوز ساخت چهار جایگاه سوخت در شهر زاهدان اخذ شده که لازم است فرمانداری و شهرداری به فوریت جانمایی این جایگاه‌ها را انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به وضعیت نامناسب جایگاه‌های سوخت در چابهار پرداخت و گفت: درخواست مجوز احداث ۲جایگاه سوخت برای خودرو‌های سنگین در چابهار دریافت شده و به بخش دولتی و یا نیمه دولتی واگذار و این موضوع بایستی با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: جایگاه‌های موجود در چابهار با توجه به ورود مسافران و گردشگران و جمعیتکنونی این شهر غیر منطقی است.

مدرس خیابانی با اشاره به درخواست شرکت آسیاناما بزرگترین تولید کننده مخازن گاز cng در کشور گفت: با توجه به وسعت و گستردگی استان و عملیات زمانبر و هزینه‌بردار لوله کشی گاز به ویژه در نقاط روستایی و سخت گذر از سرمایه گذار طرح انتقال گاز با مخزن حمایت و استقبال می‌کنیم.

وی افزود: این طرح در سیستان و بلوچستان قابلیت اجرایی خوبی دارد و علاوه بر مصارف مردم و شهرک‌های صنعتی، قابلیت صادراتی هم دارد بنابراین هدررفتی وجود ندارد و سرمایه‌گذار متضرر نخواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت نیز مطالبه ما گاز سوز کردن خودرو‌ها و در وهله اول، گازسوز کردن خودرو‌های ناوگان عمومی و دولتی است.

وی گفت: شرکت آسیاناما کارشناسان مربوطه را جهت بررسی کاربری‌های روستایی، کارخانجات، دوگانه سوز کردن خودروها، مصارف داخلی و صادرات به استان اعزام کند ضمن اینکه پس از نیازسنجی و جانمایی شرکت، از نظر تامین زمین و تسهیلات؛ حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است: شرکت آسیاناما بزرگترین تولید کننده مخازن گاز طبیعی در کشور است که با اجرای خط انتقال گاز طبیعی به نقاط مصرف بدون احداث خط لوله گاز انجام فعالیت می‌کند.

انتقال گاز طبیعی به نقاط مصرف بدون احداث خط لوله گاز، به کارگیری طرح‌های فشرده CNG یا مایع شده LNG و ایجاد امکان گازرسانی به مناطق مسکونی، صنعتی، واحد‌های تولیدی، نیروگاه‌ها و مراکز کشاورزی در نقاط دور از خط لوله گاز در حوزه فعالیت این شرکت قرار دارد.

زیرساخت‌های لازم برای فعالیت نیز، ایستگاه مادر CNG، اسکید تریلر‌های حمل گاز CNG، ایستگاه دختر تقلیل فشار در منطقه مصرف و پایپینگ توزیع گاز در منطقه مقصد روستا‌ها و کارخانجات است.

همچنین تجربیات قبلی این شرکت اجرای پروژه در استان‌های خوزستان، مازندران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، زنجان و خراسان جنوبی بوده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمدشرف بخشان
۱۱:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید آقای مهندس شرکت ملی نفت چابهار ۲۷۰لیتر گازوئیل کشاورزی میش اين تابستان امسال گرم موز زنده ممنونم آقای مهندس شرکت ملی نفت ایران بنده کشاورزی ازکجا برو سازمان آب جهادکشاورزی شرکت ملی نفت چابهار همه دستم
۰۹۱۵۹۵۸۶۰۲۹