سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب زاده:

تأکید ایران تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت با تمامی مشکلات تلاش کردیم مردم افغانستان از مهاجرین در ایران تا مردم در داخل افغانستان کمترین آسیب را ببینند.

 باشگاه خبرنگاران جوان _ سعید خطیب زاده، سخنگوی  وزارت خارجه جمهور اسلامی ایران گفت:" آنچه که در افغانستان بیش از همه مورد تأکید ایران و کشورهای همسایه است، تشکیل دولت فراگیر است که بازتاب دهنده تنوع قومی و جمعیتی افغانستان باشد. 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه( 13جدی) در یک نشست خبری در تهران گفت:" وزارت امورخارجه مواضع جمهوری اسلامی ایران را در تهران به دقت اعلام کرده است". 

 وی با بیان اینکه مسیر آینده افغانستان، مسیر تحقق اراده همه مردم افغانستان است گفت: سیاست ایران در قبال تمامی مردم افغانستان روشن بوده است، به رغم تمامی اختلافات و مشکلات ما تلاش کردیم مردم کمترین آسیب را ببینند؛ چه آنها که به ایران پناه آوردند و چه آنها که در داخل افغانستان دچار مشکل هستند.

خطیب زاده گفت یکی از بندهای ثابت گفت‌وگوهای ما با هیئت‌های خارجی کمک و تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه به افغانستان بوده است.

وی با بیان اینکه ما با همه گروه‌های افغانستانی از جمله با طالبان در ارتباط هستیم، گفت: در سفر آقای کاظمی قمی،نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان مواضع و نکات ما به دقت به طالبان گفته شده است ما اساسا در نقطه شناسایی قرار نداریم و امیدواریم هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در مسیری حرکت کند که بتواند شناسایی بین‌المللی را از طریق اقداماتی که انجام می‌دهد و از مسیر خواست و اراده مردم به دست بیاورد.

با آنکه نزدیک به 5 ماه از حکومت طالبان در افغانستان می‌گذرد اما تا هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: ایران ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.