وزیر خارجه طالبان و معاون وزارت نیرو ایران پیرامون روابط دوجانبه رایزنی کردند.

محمد جوان‌بخت، معاون وزارت نیرو در رأس هیأتی با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان دیدار و درباره مسائل دو کشور از جمله آب هیرمند گفت‌وگو کرد.

هیأتی به ریاست محمد جوان‌بخت، معاون وزارت نیرو در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان پیرامون روابط دوجانبه، آب رودخانه هیرمند و همکاری مشترک در پروژه‌های آبی گفتگو کرد.

به گزارش «تلویزیون ملی» افغانستان، هیأت ایران در این دیدار تأیید کرد ایران در سال آبی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ آب فراوانی را از رودخانه هیرمند تأمین کرده و ابراز امیدواری کردند تا پایان سال جاری آب بیشتری دریافت شود.

متقی نیز در این دیدار روابط افغانستان و ایران را دوستانه و نزدیک خواند و تأکید کرد که در صورت وجود آب، تلاش خواهد شد تا آب کافی از رودخانه هیرمند به ایران فرستاده شود.  

وزیر خارجه طالبان افزود سد کجکی حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده و به دلیل عدم توجه حکومت‌های ۴۵ سال گذشته، به دلیل رسوبات حدود نیمی از ذخیره سد ظرفیت اولیه خود را از دست داده است و ایران باید این حقایق را در نظر بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست طالبان این است که آب هدر نرود و آب رودخانه هیرمند به مردم استان نیمروز افغانستان و سیستان جمهوری اسلامی ایران برسد.

برچسب ها: طالبان ، ایران ، حق‌آبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار