سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان‌

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران زینلیان معاون عمرانی استانداری اصفهان دیشب در کارگروه مسکن استان اصفهان گفت: مطابق نیاز استان و در راستای ساخت مسکن برای محرومان، ۵۰ هزار واحد مسکونی در سال تولید می‌شود.

وی بیان داشت: در همین راستا از ظرفیت شهر‌های جدید و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و بافت‌های میانی نیز استفاده خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: هم اکنون خانه‌های خالی بسیاری در سطح استان وجود دارد که بدلیل خلاء‌های قانونی رها شده و بلااستفاده مانده است که در این راستا نیازمند قوانین بالادستی هستیم هرچند در مجلس این امر صورت گرفته، اما هنوز ابلاغ نشده است.

زینلیان گفت: هنوز مصوبات قانونی برای احصاء واحد‌های خالی در اختیار نداریم.

از تعداد افراد ثبت نام شده حدود ۱۰ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافته مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در چهار سال آینده ساخت ۲۰ هزار و ۵۲ مسکن استیجاری، ۴۵ هزار و ۹۷۹ مسکن توسط بخش خصوصی و ۳۴ هزار و ۴۸۴ واحد مسکونی در محلات با هدف بازآفرینی در دستور کار ماست.

علیرضا قاری القران گفت: همچنین تا سال ۱۴۰۴، ساخت ۳۴ هزار و ۴۸۴ مسکن برای متقاضیانی که تفاهمنامه را امضاء کرده‌اند، ۱۱ هزار و ۴۹۵ واحد برای گروه‌های با درآمد متوسط بالا، ۱۱ هزار و ۴۹۵ برنامه تامین مسکن برای گروه‌های با درآمد متوسط پایین و ۴۵ هزار و ۹۷۹ برنامه تامین مسکن برای گروه‌های کم درآمد در دستور کار قرار دارد.

قاری قرآن گفت: از آنجایی که متقاضیان مسکن ملی شهر اصفهان باید واحد خود را از بهارستان و شاهین شهر انتخاب می‌کردند بنابراین ۱۴۸ هکتار زمین به شاهین شهر ملحق شده که تاکنون ۱۱ هزار نفر برای آن ثبت نام کرده اند و برای بهارستان نیز الحاق ۳۰۰ هکتاری زمین را در برنامه خود داریم.

طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در دست اجراست که سهم استان اصفهان از آن ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.