سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت:

جوانی جمعیت باید با بینش عمیق و بصیرت همراه باشد

معاون وزیر بهداشت در رشت گفت: مسئله جوانی جمعیت باید با بینش عمیق و بصیرت همراه باشد تا به نتیجه درست برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، کمال حیدری، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، گفت: با اتکا به منویات مقام معظم رهبری، مسئله جوانی جمعیت باید با بینش عمیق و بصیرت همراه باشد تا به نتیجه درست برسد.

به گفته او مسئله جمعیت باید از حالت شعاری خارج شده و به عنوان یک اولویت برای همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

سیاست‌های کلی جمعیت برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و بر ضرورت هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه تأکید شد.

کاهش جمعیت، چالش تمام ملت‌ها

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این نشست گفت: راهکار‌ها و پیش بینی‌های لازم برای افزایش جمعیت جوان در کشور در قانون حمایت از خانواده تمام و کمال آمده است.

به گفته او جوانی جمعیت در درون خانواده و کشور، صولت و در بیرون رعب ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید: قانون جوانی جمعیت چیست؟ + متن قانون


قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، ۱۰ آبان امسال به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس جمهور نیز ۲۴ آبان ماه این قانون را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده خود ابلاغ کرد.

افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست توجیهی افزایش جمعیت را موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای فراهم سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم تأکید کرد.

او پیری جمعیت در کشور و سالمندی استان گیلان را دارای آسیب‌هایی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی خواند که برای تغییر این وضعیت، باید اراده ملی وجود داشته باشد.

گیلان، پایین‌ترین نرخ باروری را در بین استان‌ها دارد

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: هرم سنی گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور در حال تغییر شکل به هرم استوانه‌ای است.

بر اساس آمار ارائه شده در سال ۱۳۹۵، گیلان پایین‌ترین نرخ باروری را در بین استان‌ها دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.