سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان: رانندگان موترهای شهری نماز جماعت بخوانند

وزارت امر به معروف نهی از طالبان از «محتسبان» این وزارت خواسته‌ است که به رانندگان موترهای شهری توصیه کنند از سوار کردن زنان بی‌حجاب خودداری کرده و نمازشان را نیز به جماعت ادا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مولوی عارف، رئیس آموزش و اصلاح وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با محتسبان این وزارتخانه در ناحیه نهم شهر کابل همچنین گفته‌است که به رانندگان توصیه شود تا از پخش موسیقی در موترها‌یشان خودداری کنند.

وی افزوده‌است که رانندگان هنگام نماز نیز موترهای خود را توقف دهند و نماز خود را در جماعت ادا کنند.

رئیس آموزش و اصلاح وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر گروه طالبان از «محتسبان» خواسته‌است که به رانندگان توصیه شوند تا در سفری که بیشتر از ۷۸ کیلومتر است زنان بدون محرم را سوار نکنند.

اخیرا در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که دیده می‌شود ماموران اداره امر به معروف و نهی از منکر دستورالعمل این اداره را به رانندگان در سطح شهر یادآوری می‌کنند.

هفته گذشته، دستورالعمل تازه‌ شش ماده‌ای توسط وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان صادر شد که در آن از رانندگان وسایل نقلیه خواسته شده‌است که تنها زنان با حجاب اسلامی و همراه با محرم مرد را در مسیرهای طولانی‌ سوار کنند.

این دستورات یادآور سیاست‌های سختگیرانه طالبان در دوره اول حکومت‌شان است؛ دوره‌ای که اداره امر به معروف به دلیل اعمال این سیاست‌ها و استفاده از خشونت در جریان آن، نامی خوف‌انگیز و ترسناک برای بسیاری از شهروندان به ویژه زنان به حساب می‌آمد.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.