سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه بیش از ۱۳ میلیون تُن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) 

میزان تخلیه انواع کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۹ ماهه نخست سال با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۱۳ میلیون تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) گفت:   ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۲۹ تن انواع کالای اساسی تا پایان آذرماه امسال  تخلیه شده که رشد ۲۵ درصدی داشته است.

او گفت: این حجم از کالا‌های اساسی به وسیله ۲۲۱ فروند کشتی پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ی این مجتمع بزرگ بندری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه شده که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

دریس گفت: همچنین ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر پس از انجام فرایند گمرکی از طریق ناوگان جاده‌ای و یک میلیون و ۲۶۳ هزار تن نیز به وسیله ناوگان ریلی وارد کشور شد، که ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در پارسال داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  گفت:  بیش از ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) موجود است  و با توجه به تخلیه کشتی‌های کنار اسکله و کشتی‌های پهلو گرفته، چهار میلیون و ۳۷۳ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

او گفت:  مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه ترانزیت و صادرات محصولات صنایع همجوار نیز فعالیت دارد و بیش از ۳۴ میلیون تن کالای اساسی و دیگر انواع محمولات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر بزرگ تجاری تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
در مورد مدیریت خانوادگی این بندر هم گزارش تهیه فرمائید
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
هر بار که از خونه بیرون می روم یا باید شاهد افزایش قیمت باشم یا خبری از افزایش قیمت
خواهشاً با شایعه پراکن برخورد کنید و با کسانی که قیمت ها رو بالا می برند
با این حقوق های پایین چه طوری دوام بیارم؟؟