با توجه به تخلیه کشتی‌های کنار اسکله و کشتی‌های پهلو گرفته، بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در این بندر وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ و نیم میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

او  افزود: همچنین ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر پس از انجام فرایند گمرکی از طریق ناوگان‌های جاده‌ای و ریلی وارد کشور شد، که این روند نیز ۳۰ درصد افزایش نسبت به پارسال داشته است.

دریس اضافه کرد: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) موجود است و با توجه به تخلیه کشتی‌های کنار اسکله و کشتی‌های پهلو گرفته، بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در این بندر وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد:  بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

این مقام مسئول افزود: این مجموعه در زمینه ترانزیت و صادرات محصولات صنایع همجوار نیز فعالیت دارد و بیش از ۳۲ میلیون تن کالای اساسی و غیر اساسی از ابتدای امسال تاکنون از این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۲۵ درصدی میزان کالا‌های اساسی و محصولات صنایع همجوار نسبت به پارسال گفت: از این میزان ۱۶ و نیم میلیون تن کالا بارگیری و ۱۵ و نیم میلیون تن تخلیه شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.