سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ویژه نظارتی برای واکسیناسیون اصناف اجرا شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان صمت طرح ویژه نظارتی را برای واکسیناسیون اصناف به کمک بازرسان اصناف و بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده و بازرسان مردمی اجرا کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی"استاندار سیستان و بلوچستان" در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کروناگفت: بحث واکسیناسیون اصناف باید جدی گرفته شود چرا که اصناف نقطه تماس با مردم هستند و بیشترین مراجعین و ارتباط با صنف سوپرمارکت‌ها و نانوایی هاست که سفره روزانه مردم را تامین می‌کنند.

وی گفت: صمت باید طرح نظارتی ویژه‌ای را به کمک بازرسان اصناف، بازرسان حمایت از مصرف کنندگان و بازرسان مردمی برای نظارت بر این قشر اجرا کند و انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری را نظارت کنند.

مدرس خیابانی بیان داشت: برخورد‌ها با واحد‌های صنفی متخلف باید در محدود کردن تمدید پروانه و یا محدود کردن اخذ تسهیلات انجام شود و اینگونه نباشد که این برخورد‌ها موجب تعطیلی یک واحد صنفی ازجمله نانوایی شود چرا که این نحوه عملکرد باعث سرگردانی و سختی برای شهروندان می‌شود.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۲۴ را نیز برای اعلام موارد تخلف اصناف فعال شود تا مردم موارد تخلف را در این سامانه اعلام نمایند.
استاندار با تاکید بر واکسیناسیون دوز سوم، بیان داشت: هر چقدر پوشش واکسیناسیون دوز سوم بالاتر شود آسیب در مقابل سویه‌های جدید از جمله ا میکرون کمتر خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: بر همین مبنا واکسیناسیون دوز سوم در بین کارکنان ادارات باید انجام شود و کنترل شود که هر نیرویی که واکسیناسیون دوز سوم را انجام ندهد از حضور وی در محل کار جلوگیری شود و غیبت غیر موجه اعلام شود.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دوز اول ۹۲ درصد و دوزدوم ۶۲ درصد است که این ارقام باید به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد و واکسیناسیون دوز سوم آغاز شود.

استاندار بیان داشت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، اما این وضعیت آبی پایدار نیست و گول زننده است لذا باید هشدار‌ها و حساسیت‌ها را برای رعایت موارد بهداشتی و واکسیناسیون افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اروپا و آمریکا آمارمبتلایان به کرونا بسیار بالاست و به شدت در این حوزه دچار بحران و چالش شده‌اند و نگرانی‌ها وجود دارد که این روند در کشور ما هم اتفاق بیفتد لذا باید موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و هشدار برای تزریق دوز سوم انجام شود و از همه ظرفیت‌ها از جمله تبلیغات محیطی، صدا و سیما و فضای مجازی استفاده شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.