سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در استان بوشهر آغاز شد + فیلم

فعالیت سامانه بارشی قدرتمند از اواخر وقت شنبه در استان بوشهر شروع شد و امروز بیشتر نقاط استان را بر گرفته است؛ هواشناسی درباره این سامانه هشدار قرمز داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فعالیت سامانه بارشی قدرتمندی که از قبل هواشناسی درباره‌اش هشدار قرمز داده بود، از اواخر وقت دیشب، در برخی نقاط استان بوشهر شروع شد.

بر اثر فعالیت این سامانه بیشتر نقاط استان بوشهر از بامداد امروز شاهد بارش باران هستند. بارش‌ها هنوز به گونه‌ای نیست که مردم را دچار مشکل کند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر تا ساعت ۰۶:۳۰ امروز، در عسلویه ۲۱.۰ میلیمتر، گناوه ۱۰.۴، دیلم ۹.۶، جم ۹.۴، دیر ۸.۲، خارگ ۷.۷، برازجان ۷.۶، بارانسنجی اهرم ۷.۵، فرودگاه بوشهر ۶.۷ و بهرگان (امام حسن)  ۰.۳ میلیمتر باران ثبت شده است.

هواشناسی پیش‌بینی کرده است بارش‌ها از ظهر امروز شدت بگیرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بوشهر فعالیت دارد، اما تمرکز آن در شهرستان‌های جنوبی و مرکزی شامل شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم، دیر، دشتی، بخش‌هایی از تنگستان و دشتستان و بوشهر خواهد بود. رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی بارش تگرگ از پیامدهای فعالیت این سامانه است.

تصویری از بارش باران صبح امروز در بوشهر:

هشدار درباره آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح رودخانه‌ها

درباره آبگرفتگی (گاهی شدید) معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب موقت در غالب مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش‌هایی از دشتی و تنگستان و در پی آن آبگرفتگی منازل، وقوع صاعقه و رعد و برق شدید و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیرساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغ‌ها، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی جاده‌ها به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان هشدار داده شده است.


بیشتر بخوانید


آماده باش همه دستگاه‌های استان بوشهر

استاندار بوشهر نیز از دیروز به همه دستگاه‌ها آماده باش ۴۸ ساعته داده است.

احمد محمدی‌زاده گفت: هیچ شناور با هرگونه کاربری و ماموریت در این مدت نباید از لنگرگاه‌های استان بوشهر خارج شود.

او همچنین گفت: کلاس‌های مدارس، امروز و فردا مجازی است و آموزش حضوری برگزار نخواهد شد.

به گفته استاندار بوشهر، غیر از کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوختی تردد بقیه کامیون‌ها در جاده‌های استان ممنوع است و بارنامه برای کامیون‌های غیرضروری و اتوبوس‌ها از عصر امروز تا ۴۸ ساعت در استان بوشهر صادر نشود.

تصویری از بارش باران در کنار ساحل بوشهر:

جاده‌ها در زمان حاضر باز هستند

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: جاده‌های استان باز هستند و در زمان حاضر مشکل خاصی برای رفت و آمد خودروها وجود ندارد اما از مردم می‌خواهیم با توجه به تداوم بارش باران و لغزندگی جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ صادق مزارعی گفت: اگر شرایط جوی به گونه‌ای شود که رفت و آمد خودروها در برخی جاده‌ها با خطر همراه باشد این مسیرها به طور موقت بسته خواهند شد.

میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی تا ساعت ۹:۳۰ امروز

بارش ۵۵ میلیمتر باران در دیر در یک ساعت

بارش باران که از بامداد امروز در دیر آغاز شده بود، حوالی ساعت ۱۰ شدت گرفت و بنا به اعلام هواشناسی، در حدود یک ساعت، بیش از ۵۵ میلیمتر بارندگی در ایستگاه این بندر به ثبت رسید.

دیر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

هواشناسی اعلام کرده که سامانه پرقدرت امروز بیشترین تمرکزش بر مناطق جنوبی و مرکزی استان است.

بارش باران باعث آبگرفتگی معابر نقاط مختلف استان به ویژه در بوشهر و شهرستان‌های جنوبی استان شامل دیر، کنگان، جم و عسلویه شد. 

بر اثر بارش باران رودخانه‌ها نیز سیلابی شدند.

آبگرفتگی معابر در دیر:

 

آبگرفتگی معابر در کنگان:

میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر دیشب که سامانه بارشی فعالیت خود را آغاز کرده، تا ساعت ۱۲:۳۰، دیر با ۶۹.۴  میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته است.

میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی تا ساعت ۱۵:۳۰

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر، تا ساعت ۱۵:۳۰ امروز ایستگاه بارانسنجی چاه مبارک عسلویه با ۸۸ میلیمتر بیشترین بارندگی را ثبت کرده است.

تا این ساعت، در دیر ۷۱ میلیمتر، جم ۵۷، عسلویه ۵۷، کنگان ۵۴، خورموج  ۲۸، دیلم ۲۵، دریایی بوشهر ۲۱، گناوه ۲۱، اهرم ۱۹، فرودگاه بوشهر ۱۷، برازجان ۱۷، خارگ ۱۴ و بهرگان (بندر امام حسن) ۱۱ میلیمتر، باران باریده است.

همچنین در ایستگاه‌های بارانسنجی چاه مبارک (عسلویه) ۸۸ میلیمتر، جبرانی (دیر) ۵۴، کری (تنگستان) ۴۹، بردستان (دیر) ۳۷، بادوله (دشتی) ۳۶، دوراهک (دیر) ۳۵، بردخون (دیر) ۳۵، فقیه حسنان (دشتی) ۳۰ و گزدراز (دشتی) ۲۹ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

 جاده روستایی شنبه-درویشی بسته شد

مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر اعلام کرد: جاده روستایی شنبه به درویشی در شهرستان دشتی به علت بارش باران، طغیان رودخانه‌های فصلی و سرازیر شدن آبنما بسته است و عوامل راهداری برای برطرف کردن مشکل در محل حاضر هستند.

آبگرفتگی جاده آبدان-دوراهک و سه راهی دیر

پلیس راه استان بوشهر اعلام کرد: جاده آبدان -دوراهک و سه راهی دیر به سمت پلیس راه کنگان دچار آبگرفتگی شده است اما تردد به صورت روان و با جوانب احتیاط انجام می‌گیرد.

عوامل راهداری وپلیس راه در محل مستقر هستند.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.