سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن سرباز اوکراینی در حملات جدایی‌طلبان

ارتش اوکراین اعلام کرد جدایی‌طلبان در شبانه‌روز گذشته ۳ حمله انجام دادند که بر اثر آن یک سرباز اوکراینی از سربازانِ نیرو‌های مشترک کشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی، منابع خبری اعلام کردند یک سرباز اوکراینی امروز (شنبه) در درگیری با نیرو‌های جدایی‌طلب طرفدار روسیه کشته شد.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «جدایی‌طلبان در شبانه‌روز گذشته ۳ حمله انجام دادند، در این میان یکی از سربازانِ نیرو‌های مشترک کشته شد.»

گفته می‌شود جدایی‌طلبان در حملات امروز از نارنجک‌انداز و سلاح‌های سبک استفاده کرده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی سال نوی خود، «خاتمه دادن به جنگ در شرق اوکراین» را هدف اصلی خود دانست.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه فروپاشید. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند به قلمرو خود است، ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

روسیه بار‌ها تأکید کرده است که قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد و در عوض ناتو با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید. ناتو دلیل افزایش حضور نظامی خود در اوکراین را افزایش امنیت این کشور عنوان کرده و این در حالی است که مسکو معتقد است هیچ کشوری نباید امنیت خود را با هزینه دیگران تقویت کند.

همچنین، از امروز (شنبه) یک ژانویه سال ۲۰۲۲، قانونی که ورود کشتی‌های روسی به آب‌های داخلی اوکراین را ممنوع می‌کند به اجرا در آمد. از طرفی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است، مقامات ناتو آماده آغاز مذاکرات «معنادار» با روسیه هستند.

دیپلمات‌های ارشد آمریکا و روسیه نیز قرار است در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) در ژنو به مذاکره بنشینند تا درباره تضمین‌های امنیتی جدیدی بحث کنند که روسیه در بحبوحه تنش‌ها برسر اوکراین خواستار آن شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.