سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث بازارچه‌های صنایع دستی در سطح همه شهرستان‌ها

معاون صنایع دستی کرمانشاه به برنامه احداث بازارچه‌های صنایع دستی در سطح همه شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت : ضرورت مشارکت شهرداری‌ها به منظور احداث بازارچه‌های صنایع دستی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین ویسی معاون صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن احداث بازارچه‌های صنایع دستی در استان، گفت : از آنجایی که هنرمندان صنایع دستی همواره در بحث عرضه و فروش محصولات تولیدی خود با مشکل مواجه هستند، یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل ایجاد مراکز عرضه و فروش درقالب بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌های استان بویژه در مسیر‌های اصلی گردشگری استان است.

سرپلذهاب، جوانرود، پاوه، سنقر، کنگاور، هرسین و قصرشیرین از جمله شهرستان‌هایی هستند که بازارچه صنایع دستی ندارند، لذا با شهرداری‌ها رایزنی‌هایی انجام دادیم تا زمین و مکان مناسب و در شان هنرمندان صنعتگر در نظر گرفته شود.

از طرفی در چند شهرستان دالاهو، روانسر، صحنه و اسلام آباد غرب نیز با وجود اینکه بازارچه‌های صنایع دستی در آن‌ها احداث شده، اما باتوجه به موقعیت مکانی نامناسبی که دارند و لزوم جابجایی این بازارچه ها، با شهرداری این شهر‌ها هم مذاکره کردیم.

با وجود صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که با شهرداری‌ها داشته ایم، اما متاسفانه هنوز برای تامین زمین محل اجرای پروژه اقدام نکرده اند، البته بحث نبود انتخاب شهردار در برخی از شهر‌ها هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

حدود ۲۵ هزار هنرمند صنعتگر در کرمانشاه وجود دارد متاسفانه بسیاری از این هنرمندان برای عرضه تولیدات خود با مشکل مواجه هستند و امیدواریم با همراهی شهرداری‌های بتوانیم در هر شهرستان بازارچه‌ای با حدود ۱۵ تا ۳۰ غرفه احداث کنیم.

اعتبار مورد نیاز برای احداث هر بازارچه صنایع دستی حدود سه تا ۱۰ میلیارد تومان است اولویت میراث فرهنگی استان برای احداث بازارچه‌های صنایع دستی در شهر‌های مسیر اصلی گردشگری و شهر‌های مرزی است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.