سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف‌وامور خیریه خبر داد؛

اعزام ۱۰۰۰ مبلغ فاطمی به سراسر نقاط کشور

حجت الاسلام شفیع زاده گفت: هزار مبلغ دینی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) به سراسر کشور اعزام می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از  اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده ،مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف‌وامور خیریه کشور با اشاره به برگزاری همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی که با عنوان بصیرت فاطمی درقم برگزار شد، اظهار کرد: این سوگواره جزو شناسه برنامه‌هایی است که از سوی سازمان اوقاف تدوین و اجرایی می‌شود و اهمیت زیادی در بین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سالانه این سازمان دارد.

او افزود: بر این اساس مبلغان روحانی متخصص در حوزه‌های گوناگون از شهر قم به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا علاوه بر تبلیغ مباحث دینی، احکام شرعی و مسائل مورد نیاز مردم، به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بپردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف قم با بیان این که این مبلغان در بقاع متبرکه و مناطق کمتر برخوردار مستقر می‌شوند، گفت: امسال نیز در عین این که شرایط کرونایی تداوم دارد، اما نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد مبلغان داشته‌ایم و قریب به هزار تَن روحانی از قم در قالب سوگواره یاس نبوی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.


او ادامه داد: مدت زمان تبلیغی ایام فاطمیه یک هفته است که شامل فعالیت مبلغان اعزامی، روحانیان بومی و مستقر در بقاع متبرکه نیز می‌شود، در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ مبلغ بومی و مستقر شامل امامان جماعت و طلبه‌ها هستند که نیمی از آن‌ها در سوگواره یاس نبوی به‌کار گرفته می‌شوند.

شفیع‌زاده با بیان این که سرگروه‌های تبلیغی این طرح همراه با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، دیدار‌هایی با آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی هم داشته‌اند، گفت: این دیدار‌ها با هدف استفاده از رهنمود‌های مراجع تقلید صورت گرفته است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با اشاره به برپایی همایش بصیرت فاطمی با حضور جمعی از مبلغان حاضر در این ایام تصریح کرد: این همایش در سالروز ۹ دی برگزار شد و بر این اساس یکی از مهمترین موضوع‌های آن دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری است که جزو الگو‌های سیره فاطمی به شمار می‌روند.

او اضافه کرد: از دیگر موضوع‌هایی که در حاشیه این همایش به آن پرداخته شد، بحث وقف فاطمی بود، زیرا در این زمینه نیاز به تبلیغ و برنامه‌های ترویجی بیشتری احساس می‌شود.

شفیع‌زاده با بیان این که تنها سه درصد درصد موقوفه‌های کشور مربوط به حضرت فاطمه زهرا (س) هستند ،گفت: امیدواریم با انجام تبلیغات بیشتر به واسطه مبلغان روحانی، موقوفه‌های بیشتری با نیت اقامه عزای فاطمی به ثبت برسد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.