سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اولین روزهای زمستان؛

آسمان باران را به کویر هدیه داد

در اولین روزهای فصل زمستان، مردم خراسان جنوبی از بارش باران و لطافت هوا خوشحال و خرسند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بارش باران طی یکی دو روز گذشته، طراوت و شادابی را به خراسان جنوبی هدیه داد.

چنین روز‌هایی در خراسان جنوبی کمتر دیده می‌شود، اما مردم و کشاورزان امیدوار هستند با تداوم بارندگی ها، سالی پر بار و پر از بارش در انتظارشان باشد.

نخستین باران در فصل زمستان نوید این را می‌دهد که به رغم پارسال، بارش‌های خوبی در خراسان جنوبی به وقوع بپیوندد و همگان را خوشحال کند.

آمدن به طبیعت و استفاده از هوای پاک

یکی از شهروندان بیرجندی که در هوای بارانی و در منطقه بند دره یک لیوان دمنوش آویشن در دست داشت گفت: در این هوای پاک و با طراوت تصمیم گرفتیم به همراه دوستان به طبیعت بیاییم.

او گفت: امیدواریم چنین باران‌هایی در خراسان جنوبی تداوم داشته باشد، زیرا هم سبب شادی مردم به واسطه حضور در طبیعت می‌شود و هم کشاورزان را راضی نگه می‌دارد.


بیشتر بخوانید


باران علاوه بر بیرجند در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز لطافت هوا را به مردم هدیه داد.

یکی از شهروندان خوسفی گفت: این اولین باران زمستانی است که در شهر ما می‌بارد و به شهر لطافت می‌بخشد، اما این کافی نیست و کشاورزان از خداوند طلب باران بیشتر دارند.

امروز اوج بارش ها در خراسان جنوبی است

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به طور متناوب تا اواسط هفته آینده افزایش ابر و وزش تندباد را در استان شاهد هستیم.

او گفت: امروز اوج بارش‌ها در خراسان جنوبی است و مناطق شمال و جنوب شرق استان از بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

لطفی گفت: احتمال اختلال در تردد به دلیل سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع رواناب وجود دارد و رانندگان حتما از زنجیرچرخ در مناطق کوهستانی استفاده کنند.

روز گذشته و بر اساس اعلام هواشناسی از ایستگاه‌های باران سنجی بیرجند، محمدیه، علی آباد زارعین خوسف و نهبندان بارندگی گزارش شده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.