اوج بارش باران برای خراسان جنوبی برای فردا تا اواخر وقت جمعه، پیش بینی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: هرچند صبح امروز کمینه دمای هوای استان دو تا سه درجه افزایش پیدا کرده، اما سرما و یخبندان شبانه در اغلب شهرستان‌های استان به جز سرایان و طبس گزارش شده است.

او گفت: برای امشب و فردا صبح افزایش دمای هوا محسوس خواهد بود و از شدت سرما و یخبندان کاسته می‌شود.

نخعی گفت: براساس الگوی نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، امروز و فردا تا اوایل هفته آینده افزایش ابر را شاهد خواهیم بود و از فردا تا ۱۱ دی سامانه بارشی استان را تحت تایر قرار می‌دهد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: اوج بارش‌ها در استان از فردا شب تا جمعه اواخر وقت پیش بینی شده است و تمرکز بارش‌ها بر شمال غرب و جنوب شرق استان خواهد بود.

او گفت: در نتیجه وقوع روان آب و آب گرفتگی معابر عمومی در استان قابل پیش بینی است و احتمال سیلابی شدن برخی مسیر‌ها نیز وجود دارد.

نخعی گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی و تشکیل مه درگردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان باعث کاهش دید افقی خواهد شد و برای برخی نقاط نیز رگبار و رعد و برق قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شب و روز گذشته سربیشه یبا کمیته دمای منفی ۹ درجه سلسیوس، سردترین ایستگاه و دهسلم با بیشینه دمای ۲۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

اوگفت:تغییرات دمای هوا در مرکز استان بین منفی ۲ درجه سلسیوس و ۱۷ درجه سلسیوس گزارش شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار