سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت سیزدهم در ایستگاه سیزدهم، قطار دولت به قم رسید

رئیس جمهور در سیزدهمین سفر استانی خود به استان قم، مشکلات این استان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام رئیسی، صبح روز گذشته ۹ دی‌ماه تهران را به مقصد قم ترک کرد. در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس جمهور در بدو ورود خود به استان قم در حرم حضرت معصومه (س) در جمع خبرنگاران گفت که قبل از سفر به این استان، تیمی از دولت به قم آمدند و مشکلات را بررسی کردند که در این راستا از دیدگاه مراجع، علما و مسئولین استانی استفاده شد. مشکلاتی مانند فرودگاه قم در این شهر وجود دارد که با برنامه طراحی شده باید به سامان و نتیجه قطعی برسد. قم با ۱۷ استان در ارتباط است و باید به این استان توجه خاص شود.

رئیس جمهور در ادامه این سفر حرم حضرت معصومه (س) و مزار شهدای قم را زیارت کرد. 

نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی استان قم با رئیس‌جمهور بخش بعدی این سفر بود. او با حضور در این جلسه گفت که ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد. کار سلیقه‌ای دوام ندارد، برای عبور از کار سلیقه‌ای باید توجه جدی به نقش حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم شود؛ زیرا نگاه حوزه‌های علمیه به مسائل، نگاه واقعی و جهانی است و نگاه عالمان و فقیهان حوزه علمیه می‌تواند نسخه‌های ارزشمندی برای دولت ایجاد کند.

رئیسی مسائل زنان و خانواده را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ای است که باید با کمک حوزه‌های علمیه راه‌کار‌هایی برای حل آن‌ها ارائه شود، زیرا فقه ما غنی است و برای مسائل روز پاسخ دارد و ما دفتر دولت در حوزه علمیه قم را فعال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دولت سیزدهم گفت: متاسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در حالی که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده، اما تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی کنند. یا در موضوع کاهش نرخ رشد تورم که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

پس از پایان این جلسه، رئیسی در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی حضور پیدا کرد و درباره مشکلات کشور سخن گفت. رئیس جمهور معتقد است که مشکلات اقتصادی کشور، عمل نکردن به مبانی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را عامل عقبگرد است و اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم.

رئیسی در این جلسه راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات را تحول علم پایه توصیف کرد و گفت: فضای کار و تلاش برای تحول اساسی در کشور وجود دارد و در این راه اتاق فکر حوزه‌های علمیه می‌تواند به دولت کمک کند.

رئیسی همچنین با اشاره به پیشرفت نامتوازن کشور و توزیع ناعادلانه برخی امکانات در استان‌ها بیان کرد که به جای نظام چانه‌زنی و پیگیری‌های فردی و اقلیمی، باید یک نگاه متوازن به اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

در پایان سیزدهمین سفر استانی دولت، رئیس جمهور با علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از مردم قم دیدار کرد. در این دیدار رئیسی با اشاره به کثرت طرح‌های نیمه‌تمام در کشور و اولویت دولت به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام از سرمایه‌گذاران اقتصادی خواست با تضمین اصل و سود سرمایه، پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و امکانات در کشور کم نیست، تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد واگر ما در کشور هزینه‌ها را کم کنیم و درآمدها را افزایش دهیم، رشد اقتصادی ایجاد می‌شود. باید اصل سود سرمایه‌گذاران برای اتمام این پروژه‌ها تضمین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضاتمنانلو
۲۰:۰۳ ۱۱ دی ۱۴۰۰
کی بشه ایشالله همه با هم 13 رو بدر کنیم