سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشم امید کره‌جنوبی به حمایت آمریکا در ساخت زیردریایی هسته‌‎ای

به دنبال امضای پیمان امنیتی میان استرالیا با آمریکا و انگلیس، کره‌جنوبی در تلاش برای جلب حمایت آمریکا در زمینه ساخت زیردریایی هسته‌ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال تنش‌های پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، آمریکا و انگلیس (آکوس/ AUKUS) یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری کره‌جنوبی امیدوار است حمایت آمریکا برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای را برای مقابله بهتر با کره‌شمالی به دست آورد.

«لی جائه میونگ» نامزد ریاست جمهوری کره‌جنوبی از حزب حاکم بر این کشور، در مصاحبه با رویترز و ۲ رسانه دیگر با اشاره به قرارداد جدید میان استرالیا و آمریکا برای ساخت زیردریایی هسته‌ای، اعلام کرد که متعهد می‌شود حمایت آمریکا در زمینه ساخت زیردریایی هسته‌ای را به دست آورد.

این مقام کره‌جنوبی ایده کمک گرفتن از فرانسه یا هر کشور دیگری را رد کرد و در ادامه افزود: «موضوع این است که آیا واشنگتن را راضی به این توافق می‌کنیم و می‌توانیم آن را در توافق نگه داریم یا نه.»

او در ادامه افزود: «داشتن این زیرمجموعه‌ها برای ما کاملاً ضروری است. استرالیا به خودی خود سلاح ندارد و انتقال فناوری به آن در حال انجام است. ما قطعاً می‌توانیم آمریکا را متقاعد کنیم و در واقع مجبوریم.»

این در حالی است که وزیر امور خارجه کره‌جنوبی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرده بود کره‌جنوبی و آمریکا درباره متن پیش‌نویس بیانیه پایان جنگ در شبه‌جزیره کره به توافق رسیده‌اند.

اظهارات کره‌جنوبی درباره زیردریایی‌های هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) سال جاری، استرالیا، آمریکا و انگلیس توافق جدیدی به نام آکوس (AUKUS) را امضا کرده و شراکت سه جانبه خود را اعلام کردند.

این قراداد باعث شد خشم فرانسه برانگیخته شود، زیرا استرالیا به موجب آن از قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری توسعه زیرساخت‌های خود با پاریس چشم‌پوشی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.