استرالیا: قرارداد آکوس در واکنش به تغییرات امنیتی انجام شد

سفیر استرالیا در آمریکا گفت قرارداد «آکوس » در واکنش به تغییر وضعیت امنیتی و نشان دادن قدرت ما در منطقه هند و اقیانوس آرام انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آرتی، آرتور سینودینوس، سفیر استرالیا در آمریکا در سخنرانی در موسسه هادسن، یک اندیشکده محافظه کار آمریکایی مستقر در واشنگتن، گفت قرارداد آکوس «AUKUS» از زیردریایی‌های هسته‌ای که در این قرارداد قرار بر ساخت آنها گرفته شده برای تغییر وضعیت امنیتی در منطقه و افزایش قدرت در هند و اقیانوس آرام استفاده خواهد شد.

سفیر استرالیا در آمریکا اضافه کرد: پروژه زیردریایی و همچنین ایجاد خود قرارداد آکوس «AUKUS» در واکنش به تغییر وضعیت امنیتی در منطقه انجام شده است.

سینودینوس گفت: «ما می‌خواهیم در این شرایط استراتژیک رو به وخامت، بتوانیم قدرت خود را بیشتر جلوه دهیم، با رویکردی که تمام فعالیت ما باید دفاع از سرزمین اصلی باشد. چین باید بداند که در مناقشات با کشور‌های کوچکتر نمی‌تواند فقط وزنه خود را بیاندازد. داشتن یک ناوگان زیردریایی مدرن به استرالیا کمک می‌کند تا وضعیت موجود را بشکند.»

وی افزود: «چالش امروز ما در منطقه این نیست که بنشینیم و گیرنده منفعل هر اتفاقی باشیم که ممکن است رخ دهد، بلکه به دنبال شکل دادن به رویداد‌ها برای جلوگیری از اقدامات خصمانه بالقوه است.»

او تاکید کرد: هنگامی که زیردریایی‌ها تکمیل شوند، استرالیا حمله فوری به کسی را آغاز نخواهد کرد یا به دنبال سرنگونی دولت‌ها در چین یا جا‌های دیگر نخواهد بود. ما به دنبال تغییر رژیم یا هر چیز دیگری نیستیم. فقط خواهان احترام به حاکمیت خود هستیم.»

یکی از مفاد پیمان نظامی جدید آمریکا، بریتانیا و استرالیا با نام آکوس AUKUS که  در اواسط سپتامبر بسته شد، این بود که لندن و واشنگتن فناوری پیشران هسته‌ای را با کانبرا به اشتراک بگذارند و ناوگانی از زیردریایی‌های مسلح متعارف بسازند.

این طرح جدید باعث شد استرالیا از قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری زیردریایی دیزل-الکتریکی با فرانسه صرف نظر کند. این اقدام باعث یک رسوایی بزرگ بین المللی شد و فرانسه سفیر خود را مدت کوتاهی از آمریکا فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
استرالیا و نیوزلند و گرینلند و کانادا دربست مال آمریکان
آخرین اخبار