سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح "خوانا" در ۳۶ مدرسه چابهار اجرایی شده است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چابهار گفت: طرح "خوانا" در مقطع ابتدایی و در راستای تحول و کیفیت‌بخشی فرآیند آموزش، به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محسن اسکانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چابهار با بیان اینکه طرح "خوانا" در ۳۶ مدرسه این شهرستان اجرایی شده است گفت: این طرح در مقطع ابتدایی و در راستای تحول و کیفیت‌بخشی فرآیند آموزش، به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت: باید به دانش‌آموزان، مسئولیت‌پذیری را آموزش دهیم و نهادینه شدن مدرسه‌محوری و بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی برای آموزگاران مقطع ابتدایی و سایر مقاطع، تحولی شگرف در تحولات آموزشی رقم خواهد زد.

وی گفت: طرح خوانا از آواخر سال گذشته در چابهار اجرایی شده و هم‌اکنون ۲۰۴ معلم در ۳۶ مدرسه چابهار، به عضویت این طرح درآمده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چابهار به اهداف این طرح اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان باید به مرحله‌ای فراتر از روخوانی درس‌ها برسند و هنگامی که متنی را می‌خوانند پیام آن متن را هم به خوبی درک کرده واستدلال‌های منطقی در ذهنشان ایجاد شود که در طرح خوانا به این موارد مهم توجه شده است.

"محمود اربابی" کارشناس طرح خوانا در آموزش و پرورش چابهار نیز در این باره بیان داشت: دانش‌آموزان در مرحله "گوش دادن" باید یاد بگیرند که فعالانه به مطالب ارائه شده گوش بدهند و نظرات و دیدگاه‌ها را متوجه شوند و در طرح خوانا به خوبی این مورد تشریح شده است و آموزگاران باید به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از آموزگاران مقطع ابتدایی خواست در طرح خوانا مشارکت حداکثری داشته باشند تا روش تدریس به‌روز و ارتباط‌گیری صحیح و موثری را با دانش‌آموزان خصوصا در دوران کرونا داشته باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.