سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان:

مقابل هرگونه اخلال در مسائل مربوط به حذف ارز ترجیحی ایستاده‌ایم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: بخش نظارت و بازرسی استان مقابل هرگونه اخلال و سوءاستفاده از شرایط حذف ارز ترجیحی ایستاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: درجلسه امروز راجع به بحث ارز ترجیحی صحبت‌هایی در سطح کشور و استان‌ها شد، اولا زمان حذف این ارز مشخص نیست، اما قطعا برنامه ریزی خواهد شد که از اجحاف در حق مردم جلوگیری می‌شود.

او افزود: در راستای هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارزترجیحی که به سود اقشار مردم است، ما نیز در مقام رسیدگی به تخلفات نظارت کرده و بازرسی‌ها تشدید خواهد شد و با متخلفین احتمالی که بخواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند برخورد می‌کنیم.

میری تصریح کرد: به عنوان کارگروه اقدام ملی در ذیل تنظیم بازار مکلف هستیم بازرسی ونظارت را تشدید کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اظهار داشت: با همکاری جهاد کشاورزی که جدیدا مسئول بازرسی در بازار اقلام اساسی شده ونیز همکاری بسیج واداره صمت وبازرسی اصناف بازرسانی معرفی می‌شوند وچنانچه تخلفی انجام شود پرونده هایش به تعزیرات حکومتی ارسال وما به شکل ویژه به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

میری بیان کرد: با افرادی که بخواهنداز شرایط حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سواستفاده کنند یا پیشواز رفته یا گمانه زنی کنند و آرامش روحی و روانی مردم را بهم بزنند برخورد می‌شوند.

او افزود: در اینجا ممکن است بحث احتکار وگران فروشی بوجود بیاید که ما با کمک مردم وبسیج وبازرسی با آن مقابله می‌کنیم.

او گفت: حذف ارز ترجیحی زمانش و اینکه درباره چه کالا‌هایی لحاظ می‌شود، مشخص نیست، ولی قطعا دولت با دقت این مساله را دنبال می‌کند تا به هدفی که در بحث یارانه‌ها وبرای مصرف اقشار آسیب پذیر مطرح است برسیم.

میری تصریح کرد: در بحث نظارت، کمبود‌هایی مطرح هست امید داریم با مشارکت مردم کمبود بازرسی و ناظران بازار مرتفع شود در استان کرمان کار بازرسی را با همکاری جهاد وصمت وبسیج و با بسیج کردن کلیه امکانات برای تنظیم بازار کلیه کالا‌ها به ویژه اقلام اساسی دنبال کرده وجای نگرانی نیست چرا که همه دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات ودستگاه قضایی پای کار هستند تا خسارتی متوجه مردم نشود.

ستاد تنظیم بازار استان کرمان امروز به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور وزیرجهاد کشاورزی و معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه در کرمان مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان از تعداد ۴۰۰ نفر بسیجی همکار بخش بازرسی در طرح‌های نظارتی بازار انتقاد کرد و گفت: درکل کشور ۷ هزار ۷۰۰ نفر بازرسی بسیجی داریم که سهم کرمان ۴۰۰ نفر وبسیار کم است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.