سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلاف میان مقامات کانادایی در مورد نحوه اجرای محدودیت‌های کرونایی

اتحادیه‌های بهداشت و درمان کانادا اعلام کردند با اقدام مقامات کِبک برای اجازه دادن به کارمندان بدون علامت برای حضور در محل کار مخالفند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کِبک کانادا روز گذشته اعلام کردند کارمندان بدون علامت، ولی آلوده به کووید-۱۹ می‌توانند در سر کار خود حاضر شوند.

این اقدام واکنش بسیاری از اتحادیه‌های بهداشت و درمان کانادا را در پی داشت و مقامات بهداشتی کانادا هشدار دادند در صورت اجرایی شدن این تصمیم، باید در هفته‌های آینده منتظر افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌های این کشور بود.

مقامات کِبک اعلام کرده اند: به دلیل کمبود نیروی کار و ابتلای بسیاری از کارمندان به سویه امیکرون چاره‌ای نداریم جز اینکه از کارمندان بدون علامت بخواهیم در محل کار خود حاضر شوند.

این روز‌ها کانادا به دلیل اوج گیری مجدد کرونا در این کشور و ابتلای بسیار بالا به سویه امیکرون با کمبود شدید نیروی کار در بخش‌های مختلف دولتی از جمله مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها رو به روست.

بسیاری از اتحادیه‌های بهداشت و درمانی کانادا اعلام کرده اند بسیار نگران این تصمیم مقامات کِبک هستند، زیرا این اقدام می‌تواند فشار بر نیرو‌های درمانی و بیمارستانی را چند برابر افزایش دهد.

رژان لکلرک، رییس فدراسیون جهانی بهداشت کانادا در واکنش به این تصمیم گفت: شبکه بهداشتی کانادا آماده مواجهه با اثرات این تصمیم مقامات کِبک نیست. ما در حال حاضر با کمبود شدید کیت‌های تشخیص مواجهیم و حتی قادر نیستیم تست کرونا را برای تمامی کارمندان دولت انجام دهیم.

ایالت‌های مختلف کانادا از جمله کِبک و آنتاریو به عنوان دو مرکز بسیار پرجمعیت در این کشور تا به امروز بیشترین میزان ابتلا به امیکرون را گزارش کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.