خطوط هوایی آمریکا برای سومین روز پیاپی ۱۳۰۰ پرواز خود را به دلیل کمبود نیروی انسانی در پی افزایش ابتلا به سویه امیکرون لغو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش نگرانی ها درباره شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون، برای سومین روز پیاپی بسیاری از پروازها در آمریکا لغو شدند. برنامه سفر چندین کشتی کروز مسافرتی نیز در کنار خطوط هوایی آمریکا به دلیل افزایش ابتلا به امیکرون و در آستانه تعطیلات سال جدید میلادی لغو شد.

همچنین براساس آماری که در پایگاه اطلاع رسانی ردیابی پرواز‌های آمریکا منتشر شد خطوط هوایی تجاری این کشور همچنین تا بعد از ظهر یکشنبه ۱۳۱۸ پرواز در داخل و یا خارج از آمریکا را لغو کردند.

این سومین روز متوالی در آمریکاست که مسافران در آستانه سال جدید میلادی مجبور به لغو برنامه‌های تعطیلات پایان سال خود می‌شوند. آنتونی فائوچی، مسئول ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا نسبت به افزایش بیشتر موارد ابتلا در روز‌های آینده به ویژه در میان افرادی که هنوز واکسینه نشده اند هشدار داد و گفت: این موج بیمارستان‌های را بیش از پیش تحت فشار قرار می‌دهد.

وی همچنین هشدار داد: به احتمال زیاد در روز‌های آینده موارد ابتلا به شدت افزایش خواهد یافت. 

با افزایش موارد ابتلا خطوط هوایی با کمبود نیروی شدید مواجه شده اند چراکه بسیاری از کارمندانشان که درگیر این سویه جدید ویروس کرونا هستند مجبور به قرنطینه می‌باشند. همچنین سرمای شدید هوا در روز‌های جاری همزمان با زمستان بر مشکلات مردم آمریکا افزوده است.

در مجموع ۹۹۷ پرواز در روز کریسمس و حدود ۷۰۰ پرواز در شب کریسمس در آمریکا لغو شد که موجب سرگردانی هزاران نفر در این دو روز شد.
یکی از مقامات کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود گفت: دولت بایدن به دقت این تاخیر‌ها در پرواز‌ها و حرکت کشتی‌های مسافربری را زیر نظر دارد و اوضاع فعلی تا حدی موجب نگرانی مقامات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار