سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین رویداد‌های حوادث خبری ۸ دی‌ماه فارس را بخوانید

مهم‌ترین حوادث هشتم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه هشتم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس فارس و لرستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از توقیف سواری کی‌ام‌سی و کشف ۹۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و هروئین در عملیات مشترک فارس و لرستان خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری کی‌ام‌سی در حال انتقال یک محموله تریاک در محور بندرعباس-شیراز است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری کی‌ام‌سی حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان عنوان داشت: در بازرسی از این خودرو ۸۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۶ کیلو هروئین (در مجموع ۹۴ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر) کشف شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در این خصوص یک دستگاه تویوتا هایلوکس که اسکورت محموله بود توقیف و راننده و سرنشین نیز دستگیر شدند، عنوان داشت: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با کشف ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ دوم پرویز ارجمند بیان کرد: پس از وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهر قائمیه، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او تصریح کرد: مأموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های محسوس و نامحسوس ۳ نفر از سارقان سابقه‌دار و یک نفر مال‌خر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه متهمان در بازجویی به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ ارجمند از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف اتوبوس‌های مسافربری حامل سوخت قاچاق 

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری و کشف ۵ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امحدی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۵ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص ۳ نفر راننده نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بیضا، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق سابقه‌دار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بیضا با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نجفی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس قدردانی و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی با سابقه سرقت از شیراز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت در اجرای طرح مبارزه با سارقان، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو دستگاه موتورسیکلت را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت‌های مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارند، گفت: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و با توجه به تاریکی هوا راکب دیگر متواری شد.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد، خاطر نشان کرد: راکبان موتورسیکلت هنگام ترک وسیله نقلیه خود حتما آن را به تجهیزات ایمنی ضد سرقت نظیر قفل و زنجیر مجهز کرده تا فرصت هرگونه سرقت از تبهکاران گرفته شود.

سرقت وانت پراید بار در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه وانت پراید سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت توسط یکدستگاه وانت پراید بار در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند خودرو را در یکی از محله‌ای این شهرستان شناسایی و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کنند.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مردم باید همواره هشدار‌های پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده قرار داده و هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف وانت پراید و کشف ۹۲ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک دستگاه وانت پراید ۹۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی داراب حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۹۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند، اظهار داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف حدود شش کیلو مواد مخدر در کوار

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در آذرماه، از کشف ۵۹ فقره سرقت و ۵ کیلو و ۶۶۱ گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی اظهار داشت: پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران پلیس در آذرماه  ۱۸ سارق دستگیر و ۵۹ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار کشف ۱۰۹ طاقه پارچه، ۵۰۹ عدد نوشیدنی، ۴۵۰ کیلوگرم گردو، ۶۰ کیلو زنجبیل، ۶۰۰ کیلو بادام، ۵۹۰ عدد اگزوز ماشین خارجی، ۴۸۰ عدد دوربین و لامپ خودرو، ۸ دستگاه لوازم خانگی و دستگیری ۱۲ نفر را از دیگر نتایج این طرح‌ها عنوان کرد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه در این طرح‌ها ۱۷۵ دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد، گفت: تلفن ۱۱۰ در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

زندان ایستگاه پایانی اراذل و اوباشان در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۳ اراذل و اوباش طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در پی ایجاد مزاحمت، وقوع نزاع و درگیری و همچنین اخلال در نظم عمومی در یکی از محلات شهرستان آباده، رسیدگی به موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و اقدامات پلیسی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۳ نفر اراذل واوباش را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در سوابق این اراذل و اوباش جرایمی از قبیل شرارت، اخلال در نظم عمومی، نزاع و درگیری، ایجاد مزاحمت و سرقت به چشم می‌خورد، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.