مهم‌ترین حوادث چهارم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه چهارم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با ترفند واگذاری وام کم بهره

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: تعداد ریادی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که با آگهی اخذ وام کم‌بهره در یکی از سایت‌های آگهی محور برخورد که اعلام کرده بود برای دریافت وام مبالغی را تحت عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده باید پرداخت شود و پس از واریزی صاحب تلفن دیگر پاسخگو تماس‌های ما نبود و متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ایم.

او افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا طی یک عملیات غافلگیرانه این فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر شهروند اقرار کرد، عنوان داشت: این فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره در دام این افراد قرار می‌گیرند، گفت: مردم برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات که در فضای مجازی به خصوص در سایت‌های آگهی محور و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکنند؛ چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و بدانند که این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

او افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند؛ همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است.

برخورد مرگبار ۲ خودرو پژو

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد شدید ۲ خودرو پژو در محور روستایی دشت‌دال شهرستان جهرم، ۲ نفر در دم فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی "دشت‌دال" شهرستان جهرم به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند سواری پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین به شدت با خودرو پژو پارس با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان تصریح کرد: در این حادثه راننده و یکی از سرنشینان پژو ۴۰۵ در دم فوت و دیگر سرنشینان هر دو خودرو (۳ نفر) مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده پژو ۴۰۵ اعلام کردند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

سارق بیشتر قفل کتابی سرقت می‌کرد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با دستگیری یک سارق پرده از راز ۲۵ فقره سرقت مغازه برداشته شد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان مرودشت، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلیه سرقت‌ها مربوط به قفل‌های مغازه‌ها بوده که همه آن‌ها بدون خسارت و به صورت صحیح و سالم سرقت شده است.

زینلی ادامه داد: تیم تجسس کلانتری ۱۱ انقلاب شهرستان مرودشت با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت مغازه و ۲۲ فقره سرقت قفل‌های کتابی مغازه‌ها اقرار کرد، گفت: متهم به دلیل اعتیاد و فراهم کردن مواد مخدر در اکثر سرقت‌ها با ترفند‌های خاص فقط اقدام به باز کردن قفل‌های کتابی و سرقت آن‌ها می‌کرده است.

سرهنگ زینلی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق ۳ دستگاه سشوار، ۷ عدد ماشین ریش‌تراش، یک عدد پمب آب و ۱۶ عدد قفل کتابی مسروقه کشف شد، گفت‌: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به کسبه و بازاریان توصیه کرد؛ تجهیز واحد‌های صنفی به سیستم‌های هوشمند، استفاده از درب‌های فلزی و قفل‌های مطمئن و همچنین نصب دوربین‌های مداربسته از راهکار‌های مناسب پیشگیری از سرقت می‌باشد که لازم است مورد توجه متصدیان مربوطه قرار گیرد.

کشف انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته کارکنان پلیس آگاهی زرین‌دشت حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی از این خودرو انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قبیل ماسک، شامپو، بروس مو و آبرسان خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در این خصوص راننده تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرقت موتورسیکلت در اصفهان و کشف در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ ایزدخواست این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

او عنوان کرد: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرضا از توابع استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف انواع کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: در راستای مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی به دو دستگاه اتوبوس حامل مسافر مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازدید از این خودرو‌ها انواع کالای قاچاق شامل ۷۲ عدد فیلتر روغن، ۱۳ دستگاه قهوه‌ساز، آب میوه‌گیر، چای ساز، توستر، اتو و جارو برقی، ۳۹۴ ثوب پوشاک، ۶ عدد کیف مسافرتی، ۷۲۴ دستگاه مخلوط کن چندکاره، ۵ دستگاه زودپز و ۱۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا هر دو راننده تحویل مراجع قضائی شدند.

پملب ۷ واحد صنفی متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از پملب ۷ واحد صنفی متخلف توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با صنوف متخلف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی یک ماه گذشته از ۶۵ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

او با بیان اینکه در این بازدید‌ها ۷ واحد متخلف پلمب و به ۱۴ واحد صنفی اخطاریه صادر شد، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

کشف ۲۸۸ کیلو انواع مواد مخدر در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار عملکرد ۹ ماهه اول سال جاری این شهرستان را تشریح کرد.

سرهنگ دوم پرویز ارجمند بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان "کوه‌چنار" با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۲۸۸ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۶۷ نفر خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۷ نفر قاتل، ۴۵۰ نفر متهم تحت تعقیب، ۱۰۱ نفر سارق با کشف ۳۶۳ فقره انواع سرقت، توقیف ۷۳۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۸ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‎‌ها بود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است، هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۷۷۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: مأموران انتظامی هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی عسلویه- فیروزآباد در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه سواری مشکوک و به رانندگان دستور ایست دادند.

او ادامه داد: رانندگان بدون توجه به دستور پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر ۳ خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۷۷۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

جمع‌آوری ۹۰ معتاد متجاهر در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: صبح امروز ۹۰ نفر معتاد متجاهر در شهرستان شیراز جمع‌آوری شد.

سرهنگ سیدموسی حسینی بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان و پاکسازی مناطق آلوده، صبح امروز (چهارم دی‌ماه) طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب در شیراز به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۹۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع آوری شد، عنوان داشت: برابر ماده ۱۶ افراد مذکور با دستور مقام قضائی تحویل کمپ ترک اعتیاد سلامی شدند.

پایان خط سارق درون خودرو با ۱۸ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق درون خودرو با اعتراف به ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی داراب قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سرنخ‌ها، موفق به شناسایی فرد سارق شدند و با هماهنگی مراجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار