سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی ۱۲۰۰ کیلومتر از اراضی یمن در عملیات «طلوع صحرا» + عکس و فیلم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در عملیات «طلوع صحرا» ۱۲۰۰ کیلومتر از اراضی یمن از چنگ دشمن آزاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای درباره عملیات «طلوع صحرا» اعلام کرد: نیرو‌های یمنی در عملیات «طلوع صحرا» از چندین محور به دشمن در استان الجوف و به ویژه منطقه الیتمه حمله کردند و در ساعات اولیه عملیات خط مقدم دشمن را شکستند. دشمن را سردرگم کرده و محاسبات آن را بر هم زدند.

وی گفت: در این عملیات بیش از ۶۰ حمله برای ممانعت از پیشروی ما صورت گرفت، اما نیرو‌های یمنی توانستند حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از اراضی یمن را آزاد کنند.

به گفته یحیی سریع، در جریان این حملات ۳۵ مزدور کشته، ۳۷ زخمی و ۴۵ مزدور نیز اسیر شدند. نیرو‌های یمنی همچنین موفق شدند ۱۵ خودروی زرهی و جنگی را از کار بیندازند و مقادیر زیادی سلاح‌های سبک و نیمه سنگین را غنیمت بگیرند.

در این بیانیه آمده است: نیروی موشکی و پهپادی در آزادی منطقه الیتمه در کنار یگان‌های مختلف عملیات علیه اهداف نظامی دشمن در داخل و خارج کشور مشارکت داشتند و طی این عملیات یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع اسکن ایگل را ساقط کردند.

یحیی سریع با اشاره به حضور عشایر الجوف در آزادسازی الیتمه افزود: مردم الجوف بر حفظ مناطق خود و مخالفت با اشغال آن از سوی دشمن و بر موضع قاطع خود در برابر مردم و کشور تاکید دارند. مردم الجوف از مداخلات آشکار سعودی‌ها متحمل آسیب‌های زیادی شدند تا حدی که حتی از حفر چاه آب و بهره مندی از آب‌های زیرزمینی محروم شده بودند. اسنادی را فاش خواهیم کرد که مداخله عربستان برای جلوگیری از حفر چاه‌های نفت و آب را تایید می‌کند.

وی تعداد حملات جنگنده‌های سعودی به پایتخت و برخی استان‌های یمن در دو هفته گذشته را بیش از ۵۰۰ حمله عنوان کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تاکید کرد که حملات مستمر دشمن، مقابله و پاسخ دادن به این تجاوزگری‌ها را برای نیرو‌های یمنی به وظیفه تبدیل می‌کند. دشمنان نمی‌توانند عزم، اراده و روحیه مردم یمن را تضعیف کند. به پیمان خود برای انجام عملیات با هدف آزادسازی تمامی اراضی یمن از چنگ دشمنان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.