سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دامغان در مجلس:

عدالت محوری و تحولات اقتصادی چشم انداز لایحه بودجه ۱۴۰۱ است

علیزاده گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با درایت دولت سیزدهم و تنظیم نهایی، چشم اندازی به گسترش عدالت محوری و رفع دغدغه‌های اقتصادی در جامعه است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: نقطه قوت در بودجه سال آینده، کوشش دولت در کاهش هزینه‌ها است که در این زمینه، دولت سیزدهم با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های جاری خود، اولین اقدام بزرگ را در این زمینه برداشته است.

وی عدالت محوری را رکن اصلی لایحه بودجه دانست و ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در سال آینده، به صورت متوسط افزایش ۱۰ درصدی حقوق است که به صورت پلکانی انجام می‌شود و در این زمینه افراد با حقوق پایین‌تر تا ۳۰ درصد و افراد با حقوق بالا کمتر از پنج درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

علیزاده اضافه کرد: یکی از گام‌های دولت در بودجه سال آینده، گسترش عدالت با اخذ مالیات از ثروتمندان به نفع طبقات محروم جامعه است که در این راستا، خانه و ویلا‌های لوکس و خودرو‌های گران قیمت، مشمول مالیات می‌شوند و در مقابل بسیاری از کسبه و اصناف با شرایط خاص سقف گردش مالی، از پرداخت مالیات معاف هستند.

لایحه بودجه سال آینده، کشور را به کارگاه تولید و تحول تبدیل می‌کند

وی تصریح کرد: میزان بودجه‌های هر بخش و توجه ویژه دولت به امر تولید و رفع موانع و مشکلات، نوید دهنده روز‌های خوب برای کشور است که کل کشور را به یک کارگاه تولید و تحول تبدیل می‌کند.

علیزاده اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان و اقتصاددان ها، بودجه ۱۴۰۱ انقباضی تنظیم شده است و دولت قصد دارد تا با برنامه مشخص، از هزینه‌های جاری کاسته و به اقدامات تولیدی و توسعه صنعتی بیافزاید.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.