سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین رویداد‌های حوادث خبری ۷ دی‌ماه فارس را بخوانید

مهم‌ترین حوادث هفتم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۵۳ واحد صنفی متخلف در کازرون پلمب شد

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۵۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای تامین نظم و امنیت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و بازدید از صنوف به مدت یک هفته به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن بازدید و ارزیابی فعالیت‌های بیش از ۲۳۰ واحد صنفی، ۵۳ واحد متخلف را به علّت تکرار تخلفات و نادیده گرفتن تذکرات قبلی پلمب و به ۱۷ واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده و در صورت داشتن پیشنهاد و انتقاد از عملکرد پلیس مراتب را به سامانه ۱۹۷ اعلام کنند.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۶۳ راس گوسفند خبر داد که با ۲ دستگاه وانت نیسان و سواری سمند به استان‌های مرزی قاچاق می‌شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه وانت نیسان و سواری سمند حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از آن خودرو‌ها ۶۳ راس گوسفند قاچاق را کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه رانندگان با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه خودرو حامل ۵۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۵۰۰ کیلو گرم گردوی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر با نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری ۷۳ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۷۳ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۷۳ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرقت در ارسنجان و کشف در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "سلطان‌شهر" خرامه حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

او افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان ارسنجان دارد.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد ناشناس و مشکوک در محل سکونت خود که بدون دلیل و بی هدف پرسه می‌زنند بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف پراید با ۵۰۰ میلیون کالای قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف محموله قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه "چاتیز" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودرو پراید مشکوک و آن را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۳۷ طاقه پارچه و ۳ بسته تور گیپور قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

یک کشته و ۳ مجروح در برخورد پژو با وانت نیسان

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از برخورد پژو ۴۰۵ با وانت نیسان خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه یک نفر فوت و ۳ سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور جهرم-فسا بلافاصله عوامل انتظامی و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سواری پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین با یک دستگاه وانت نیسان به شدت برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم عنوان داشت: در این حادثه راننده وانت نیسان در دم فوت و ۳ سرنشین پژو نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه کارشناسان علت این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده پژو اعلام کرده‌اند، از رانندگان خواست از عجله و شتاب بپرهیزند و هنگام خستگی و خواب آلودگی در مکان مناسب استراحت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.